پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رشت - رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان به مراسم تحلیف ریاست جمهوری منتخب در هفته آینده اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فعالیت دولت منتخب امیدهای از دست رفته مردم ایران دوباره احیا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: تقوا بهترین صفتی است که پرونده انسان ها را در روز قیامت نورانی می کند.

وی به سالروز ولادت امام موسی بن جعفر علیه السلام در شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: امام موسی بن جعفر علیه السلام در طول ۳۵ سال امامت خود آگاهی دهی عقیدتی جامعه اسلامی به ویژه شعیان را به عهده داشت و با تربیت شاگردان توانست با انحراف های عقیدتی مبارزه کند.

امام جمعه رشت با توصیه به مسئولان مبنی براینکه با رعایت قانون تا می توانید گره از کار مردم بگشایید و به دنبال رانت و باندبازی نباشید، تصریح کرد: گره گشایی از مشکلات مردم باید اولویت برنامه مسئولان باشد و اگر نمی توانید گره از ارباب رجوع باز کنید، او را اخلاق مدارانه تکریم کنید البته اخلاق نباید همراه با حیله و نیرنگ باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به جنایت دار آویختن مرجع تقلید آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری در ۱۱ مرداد سال ۱۲۸۸ اشاره کرد و گفت: شیخ فضل الله نوری در حقیقت خمینی مشروطه بود.

وی ادامه داد: نهضت مشروطه بسترساز بصیرت افزایی ملت ایران شد و پس از آن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تحقق پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری منتخب ملت ایران در هفته آینده، بیان کرد: امیدواریم با فعالیت دولت منتخب امیدهای از دست رفته مردم ایران دوباره احیا شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی بر راس امور قرار دادن اولویت ها توسط دولت جدید تاکید کرد و یادآور شد: شعار “جهش تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”ی رهبر معظم انقلاب در سال جاری مد نظر مسئولان باشد و آن را محقق کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید اتلاف وقت نکند و وزرای آن جهادی عمل کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران مجاهدند و مردم مجاهد مسئولان مجاهد می خواهند بنابراین مسئول کت و شلوار اتو کشیده با کفش ورنی و خودروی لوکس نمی تواند در این راستا عمل کند.

امام جمعه رشت، ملت ایران را با عزت و شرافتمند خواند و اظهار کرد: امروز مردم ایران الگویی برای ملت های دیگر شده و امیدواریم خدای متعال به همه مسئولان توفیق خدمت خالصانه عنایت فرماید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی در ادامه به حقوق امام معصوم علیه السلام بر انسان ها به ویژه مسلمانان در راستای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: نخستین حقی که امام معصوم بر انسان دارد، حق معرفت است.

وی با اشاره به اینکه شناخت و معرفت امام مقدم بر ایمان است، بیان کرد: انسان برای زندگی دنیای خود نیاز به قانون جامع دارد و امروز بزرگ ترین مشکل استکبار این است که اسلام یک طرح قابل پذیرش در عرصه سیاست و اقتصاد دارد و می تواند دنیای بشر را مدیریت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha