جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تونس

حوزه/ جنبش النهضه تونس با صدور بیانیه ای رئیس جمهور این کشور را به مقدم دانستن منافع ملّی و بازگشت به چارچوب قانون اساسی و التزام به قانون دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش النهضه تونس با صدور بیانیه ای رئیس جمهور این کشور را بر مقدم دانستن منافع ملّی و بازگشت به چارچوب قانون اساسی و التزام به قانون دعوت کرد.

این جنبش از قیس سعید رئیس جمهور تونس خواست زمینه را برای انجام گفتگویی که همگی به خروجی آن پایبند باشند، فراهم کند.

جنبش النهضه در راستای اولویت دادن به منافع ملی و شهروندان، همگی را به کنار گذاشتن کشمکش ها و اختلافات دعوت کرد و خواستار انجام گفتگویی شد که هیچ طرف را حذف نمی کند.

این جنبش در بخش دیگر بیانیه گفت: تصمیمات استثنایی که از سوی قیس سعید رئیس جمهور تونس گرفته شده، به معنی کودتا علیه قانون اساسی است.

اقدامات رئیس جمهور، نقض قانون اساسی و تجاوز به دموکراسی، حقوق فردی و مدنی ملت تونس است

النهضه ادامه داد: اقدامات رئیس جمهور، نقض قانون اساسی و قوانین و تجاوز آشکار به دموکراسی، حقوق فردی و مدنی ملت تونس و وادار کردن نهاد های دولتی به ورود در درگیری هایی است که آن را از عمل به وظیفه اصلی خود در خدمت به کشور و شهروند باز می دارد.

جنبش النهضه با بیان اینکه راه حل ممکن و کار آمد برای خروج از مشکلات کشور در حکمرانی انفرادی نخواهد بود، افزود: این نوع حکومتداری موجب گسترش فساد، باند بازی و ظلم می شود.

این بیانیه تمامی نیرو ها، احزاب، سازمان ها و جمعیت های ملّی را به توافق بر سر حداقل منافع ملّی که ضمانت بخش بازگشت قانون اساسی و حمایت از استقرار و وحدت کشور باشد، دعوت کرد.

جنبش النهضه بر تداوم مبارزه برای دفاع از منافع ملت تونس و بازگشت هر چه زودتر به روند فعالیت نهاد های دولتی و آمادگی برای جانفشانی و همکاری لازم در این مسیر تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha