سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
چرام

امام جمعه چرام گفت: به مناسبت عید غدیر فعالیت های خودجوش مردمی از جمله ارائه خدمات رایگان از سوی اصناف انجام شد که ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، نشست مشترک مبلغین، روحانیون و مسئول اداره تبلیغات اسلامی با امام جمعه چرام امروز برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله افشار در این نشست، غدیر را عید الله اکبر خواند و اظهار داشت: طبق روایات این روز در آسمان ها مشهورتر از زمین است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه امسال مردم با تأسی از امیرالمومنین(ع) و به عشق آن حضرت در صنف های مختلف خدمت رسانی رایگان و صلواتی به مردم کردند، ادامه داد: صنف پزشکان، مکانیک ، مغازه داران مختلف و… از جمله این صنوف بودند.

افشار ادامه داد: ایستگاه های صلواتی و سفره های اطعام در این روز نیز بخشی از حرکت خودجوش مردمی بود.

امام جمعه چرام همچنین بر ضرورت استفاده مبلغین از فرصت فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: کارهای خوب فرهنگی مساجد را با این ظرفیت به اطلاع مومنین و همشهریان برسانید.

حسینی طلب: عده ای دنبال این هستند که مردم را از محرم دور کنند

حجت الاسلام سید محمد حسینی طلب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام هم گفت: عده ای دنبال این هستند که مردم را از محرم دور کنند، اما مجالس اهل بیت تعطیل نخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام افزود: برنامه های محرم در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و ترویج الگوی قانونمنداری برگزار خواهد شد.

جعفری مهر: مسکن اساسی ترین مشکل طلاب است

در ادامه این نشست ،حجت الاسلام جعفری مهر، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن خطیر خواندن رسالت روحانیون در تبلیغ غدیر، مشکلات این قشر را یادآور شد و گفت: مسکن اساسی ترین مشکل طلاب است و روحانیون از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چرام زمین برای ساخت وجود دارد و جلساتی با نهادهای مربوطه در این زمینه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در استان متاسفانه موقوفه وجود ندارد که مختصص حوزه ها باشد، افزود: مرکز خدمات برای مهارت افزایی طلاب و خانواده ها آمادگی دارد.

جعفری مهر از تشکیل قرارگاه حضرت خدیجه(س) خبر داد و گفت: طلاب می توانند با مراجعه به نرم افزار کسب بوم برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی ثبت نام کنند.

انتهای خبر/

حرکت خودجوش اصناف چرام در غدیر / ارائه خدمات رایگان به عشق مولا علی(ع)

حرکت خودجوش اصناف چرام در غدیر / ارائه خدمات رایگان به عشق مولا علی(ع)

حرکت خودجوش اصناف چرام در غدیر / ارائه خدمات رایگان به عشق مولا علی(ع)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha