جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قیام

کارشناس کلام وعقاید درباره این شبهه که آیا امام زمان (عج) هنگام ظهور برای پیشبرد اهداف خود انسان های زیادی را خواهند کشت پاسخ می دهد که به آن می پردازیم.

جواد حیدری، کارشناس دینی، در پاسخ به این سوال که آیا امام زمان (عج) هنگام ظهور برای پیشبرد اهداف خود انسان های زیادی را خواهند کشت، اظهار کرد: در بین مردم گاهی صحبت های می‌شنویم مبنی براینکه، هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند جوی خون راه می‌اندازند؟ برخی در فضای مجازی مطرح میکنند امام زمان(عج) جنگ نخواهند داشت و برخی جنگ حضرت را با شخصیت‌هایی مثل سفیانی منحصر می کنند؛ اما در پاسخ به این سوال باید به این نکته تاکید کرد که با توجه به عظیم بودن قیام امام زمان(عج) و به منظور برطرف کردن موانع، دشمنی ها، فتنه ها؛ وقوع قتل و کشتار در این قیام الهی حتمی است.

وی بیان کرد: طبق نص صریح  قرآن کریم، در آیه ۱۹۳ سوره بقره نیز می فرماید: «وقاتلوهم حتی لا تکون فتنه»، در طول تاریخ پیرامون کشتارهایی که در زمان ظهور حضرت اتفاق می‌افتد، متاسفانه روایات زیادی توسط دشمنان حضرت جعل شده تا چهره نورانی و پر از رحمت و مهربانی امام زمان «عج» را مخدوش کنند.

این کارشناس دینی در ادامه به توصیف شخصیت امام زمان(عج) در کلام امام رضا (ع) پرداخت و عنوان کرد:شخصیت امام زمان(عج) در کلام امام رضا علیه السلام؛ اینگونه است که حضرت می فرمایند: «الامام الانیس الرفیق؛ و الوالد الشفیق و الاخ الشقیق و الام البر بالولد الصغیر» امام مانند یک هم‌دل، رفیق ومانندپدری دلسوز وبرادری است که با انسان برابری می کند و مانند مادری است که نسبت به فرزند خردسال خود، مهربانی می کند؛ امام زمان چنین شخصیتی دارند.

وی با بیان سومین نکته در این باب اذعان کرد: هدف قیام امام زمان(عج) گسترش عدل و برچیده شدن ظلم، بر اساس سنت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد «صلی الله علیه وآله وسلم» است.

حیدری در ادامه روایتی از امام صادق علیه‌السلام را بیان نمود و خاطر نشان کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده که «امام مهدی یصنع کما صنع رسول الله» یعنی امام مهدی همانگونه با مردم برخورد می‌کردند که آقا رسول الله برخورد می کردند.

وی افزود:بسیاری از مردم با شنیدن صحبت های امام زمان(عج)، بعضی با دیدن معجزات حضرت در زمره یاران آن حضرت قرار می‌گیرند و مقاومت و مخالفتی ندارند، اما یک عده کمی در مقابل امام زمان(عج) به مقابله می پردازند.

کارشناس عقاید و کلام تصریح کرد: سردمداران کفر و سردمداران نفاق کسانی هستند که طبیعتاً امام زمان(عج) برای پیشبرد اهداف خودشان با این سردمداران کفر و ظلم مبارزه خواهند کرد.

وی در ادامه به فرازی از دعای ندبه اشاره کرد و اظهار داشت: در دعای ندبه می خوانیم «این قاصم شوکة المعتدین، این هادم ابنیة الشرک و النفاق».

وی در پایان نتیجه را اینچنین بیان داشت که سیره امام زمان(عج) همانگونه است که پیامبر مهربان ما رحمت للعالمین بودند، خاطر نشان کرد: امام زمان دربرابر ظالمان و طاقوت ها مبارزه می‌کنند و روایاتی که در مورد کشتار به حضرت نسبت داده می شود از نظر سندی ضعیف و برای تخریب چهره نورانی حضرت جعل وساخته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha