جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین افتتاح 12 پروژه عمرانی شهرداری قم با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال نیمه نخست سال جاری ۷۲ پروژه بزرگ شهری در قالب این طرح با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در حاشیه آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه‌ی شهری قم که در هشتمین هفته از اجرای طرح “قم در مسیر تحول” اجرا شد، در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نیمه نخست سال جاری ۷۲ پروژه بزرگ شهری در قالب این طرح با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به کلیدی بودن و مهم بودن پروژه بازگشایی بخشی از محور فردوسی گفت: امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های کلیدی و مهم هستیم. اهمیت این مسئله به دلیل بازگشائی بخشی از محور بلوار فردوسی حدفاصل بلوار شهیدان هاشمی شاهرودی تا بلوار جمهوری اسلامی با عنوان بلوار شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح این مسیر با بلوار پیامبر اعظم(ص) است. این آزادسازی مسیر در مناطق ۱، ۴ و ۵ انجام‌شده و این کار با تلاش هزار روزه مجموعه شهرداری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که در این مسیر شاهد بازگشایی 8 کیلومتر از محور ترافیکی فردوسی هستیم، گفت: ادامه این مسیر حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا بلوار شهید صدوقی قبلاً بازگشائی شده و در محدوده خیابان یاسمن نیاز به آزادسازی وجود دارد تا شاهد بازگشایی مسیر این محور تا میدان ارتش باشیم.

سقائیان نژاد از نهادهای که در بازگشایی این مسیر همکاری کردند مانند جامعه الزهراء برای خیابان یاسمن تشکر کرد و بیان داشت: این گره چندین ساله با گفتگوها و جلسات کارشناسی و با توافق های صورت گرفته، بالاخره به سرانجام مطلوب رسید.

شهردار قم گفت: طول این محور ترافیکی ۲۵ کیلومتر و با عبور از ۶ منطقه شهری است. قطعا این بازگشایی برکات و آثار بسیار خوبی برای مردم قم در بحث ترافیک داشته و خواهد داشت. در این مورد هم تقاطع های غیر همسطح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ساماندهی خیابان سنگ‌بری‌ها در بلوار خلیج‌فارس و افتتاح این پروژه گفت: این افتتاحیه و پروژه های شهری در ارتباط با مناطق ۳، ۵ و ۷ است و همین امر سبب افزایش ایمنی معابر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha