پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محبی

دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر از آغاز ثبت نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، فرید محبی، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی و از آذر ماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این طرح تربیت نسلی آگاه از اسلام ناب محمدی با تبیین و تفهیم روشنگری قرآن از دشمنان اسلام است.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر افزود: طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، با همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج، سازمان دارالقرآن کریم، شبکه قرآن و معارف سیما، اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش، رادیو قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس و همچنین مؤسسات قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

محبی ادامه داد: به دلیل اینکه دراین دوره از لحاظ فضای فیزیکی محدودیتی وجود ندارد و فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام می گیرد از همین رو ثبت‌نام نیز به صورت ملی در سراسر کشور انجام می شود.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر تصریح کرد: کتب آموزشی مربوط به این دوره فراهم شده و همچنین سامانه مجازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) نیز از طریق پایگاه اینترنتی آن فعال شده است.

محبی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح برای پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح در استان های مختلف با کمک مؤسسات قرآنی به صورت منطقه‌ای خواهد بود. 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر با بیان این موضوع که تدوین طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در قالب دوره‌های دو ساله انجام شده است، گفت: طبق سیاست های از پیش تعیین شده، اولین مرحله از نهمین دوره طرح ملی تلاوت ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و دوره پیش‌نیاز جهت سطح بندی از آذر ماه سال جاری شروع خواهد شد. 

محبی اظهار کرد: سه بخش اصلی موضوعات آموزشی مطرح شده طرح، حفظ، مفاهیم و تلاوت می باشد و  اگر در ماه مبارک رمضان آتی مشکلی در خصوص شیوع کرونا نباشد منتخبین این رقابت‌ها به محافل قرآنی کشورهای اسلامی اعزام می شوند.

 علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند تا پایان آبان‌ماه سال جاری از طریق سایت melitelavat.ir ثبت‌نام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha