پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مباهله سند زرین برتری آل کساء است

حوزه / مدیر مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان با تاکید بر اینکه مباهله عیدی مهجور در میان مسلمانان است، تصریح کرد: مباهله دلیل قرآنی بر فضیلت اهل بیت (علیهم السلام) و ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) است.

 خانم عاطفه انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ضمن تبریک  فرا رسیدن روز مباهله، بیان کرد: مباهله عیدی مهجور در میان مسلمانان است.

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان افزود: مباهله دلیل قرآنی بر فضیلت اهل بیت (علیهم السلام) و خلافت‌ امیرالمومنین(علیه السلام) است.

وی به سخن شیخ مفید در خصوص مباهله «مباهله فضیلتی استثنائی برای اهل بیت (علیهم‌السلام) می‌باشد که هیچ‌ کس از امت اسلام در این فضیلت با آنان شریک نیست و همانند آنان نمی‌تواند باشد»، اشاره کرد و افزود: مباهله صحنه تمایز حق از باطل است. 

استاد مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان ضمن تاکید بر اینکه اهمیت واقعه تاریخی مباهله کمتر از واقعه غدیر نیست، تصریح کرد: شیعیان باید  روز مباهله را همچون عید غدیر جشن بگیرند.

 انصاری به بیانات امام خامنه ای درباره اهمیت روز مباهله، «روز مباهله روزی است که پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد و هیچ سابقه‌ای نداشته که پیامبر اکرم عزیزترین کسان خود را در راه تبلیغ دین به میدان بیاورد»، اشاره و خاطر نشان کرد: روز مباهله سند و مهر تاییدی بود که ذات اقدس الهی بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (علیهم السلام) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام زدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha