جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر تدوین و چاپ کتاب آیین های محرم کاشان، خواستار برنامه ریزی آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان با نهج البلاغه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان که با رعایت پروتکل های بهداشتی، در حسینیه علی اکبر(ع) این شهرستان برگزار شد، کاشان را شهر ادب و شعر دانست و گفت: شناسایی بیش از ۵۰۰ خواهر شاعره در کاشان نشان از وجود سرمایه عظیم، افتخار و مباهات آمیز پیشینه این شهرستان دارد.

امان جمعه کاشان با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید به دنبال شناسایی سوژه های آیینی کاشان باشیم، افزود: وظیفه می دانیم چاپ کتاب آیین های ثبت شده محرم کاشان را از اداره میراث فرهنگی به عنوان یک موضوع مطروحه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطالبه گری کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: اسناد، کتاب ها و ابزارآلات آیینی محرم و شناسنامه هیئات مذهبی کاشان برای بازدید عموم مردم در موزه افتخارات دارالمومنین کاشان نگهداری شود.

وی، شناسنامه دار کردن هیئات مذهبی کاشان را  از مهمترین وظایف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دانست و گفت: همگان وظیفه داریم از پیشکسوتان مداح، ذاکرین و سخنرانان هیئات مذهبی کاشان به نحو شایسته تجلیل و قدردانی نماییم.  

آیت الله سلیمانی،با بیان اینکه هیئات مذهبی  و مجالس عزاداری امام حسین (ع)کاشان باید الگوی کشور باشد،اظهار کرد: همانطور که  مراسم عزاداری مردم کاشان در ایام محرم بسیار پرشورتر از نقاط کشور برگزار می شود، برای رفع بعضی از معضلات فرهنگی  این شهرستان نیز باید کارهای اساسی انجام شود.

وی، در پایان با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با نهج البلاغه، گفت: شهری که پایتخت نهج البلاغه ایران است باید آموزش و پرورش آن کلاسهای فوق برنامه برای آشنایی دانش آموزان با نهج البلاغه برگزار کند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha