سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام بهاری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به وحدت جهان اسلام به عنوان یکی از مصادیق مهم حضرت امام (ره) از ابتدای انقلاب گفت: استکبار از قرن‌ها قبل روی افتراق بین جهان اسلام و افکار و آرای ملت‌ها به منظور تداوم حکومت آنها، سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابراهیم بهاری استاد حوزه و دانشگاه، در سخنانی ضمن اشاره به وحدت جهان اسلام به عنوان یکی از مصادیق مهم حضرت امام (ره) از ابتدای انقلاب بیان کرد: استکبار از قرن‌ها قبل روی افتراق بین جهان اسلام و افکار و آرای ملت‌ها به منظور تداوم حکومت آنها، سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و تشدید اختلافات بین اهل سنت و همچنین گسترش اختلافات بین شیعه از جمله اقدامات استکبار برای افتراق در جهان اسلام بود؛ به عنوان مثال پس از رو شدن اسناد سفارت انگلیس در چند سال گذشته، دیده شد که در یکی از محرم‌ها این سفارت بین هیئت‌های تهران، ۱۵۰۰ قمه توزیع کرده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به نمایش توحش و حرکت‌های بنیادگرایی در جهان اسلام در رسانه‌های غربی که منجر به اختلاف افکنی می‌شود اظهار کرد: بر همین مبنا، حضرت امام (ره) از همان ابتدا رویه حل اختلاف را در پیش گرفتند و به همین دلیل کنفرانس وحدت اسلامی، در طی سالیان طولانی پس از پیروزی انقلاب در ایران برگزار شد و پس از آن مجمع تقریب بین مذاهب با تفکر حل اختلافات و طرح مباحث اتحاد بین شیعه و سنی به وقوع پیوست.

حجت الاسلام بهاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو، در مورد عواملی که جلوی بروز این وحدت را گرفته تصریح کرد: فعالیت مدام استکبار در این موضوع و درجا زدن شیعه و سنی و یا به تعبیری عقبگرد در این موضوع و همچنین برخورد احساسی با جریان وحدت از جمله عواملی است که موجب شده این وحدت در عمل خود را به خوبی نشان ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha