جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: دولت انقلابی و مردمی مهم‌ترین رویکردش حرکت در مسیر شعارها و آرمان‌هایی است که ۴۳ سال است مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان پای آن ایستاده‌اند و لازمه مردمی ماندن، تلاش شبانه‌روزی و جهادی برای غلبه بر کمبودها است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست جمهوری، مردمی بودن و مردمی ماندن را از مهم‌ترین این بیانات برشمرد و افزود: شعار مردمی بودن باید در واقعیت هم محقق شود و مردم یعنی همه مردم به معنای واقعی کلمه که در این راستا رئیس‌جمهور باید با مردم و در کنار مردم و در میان مردم باشد.

وی اضافه کرد: لازمه تحقق همه‌جانبه مردمی بودن در برگرفتن همه اقشار مردم است که نخبگان و استفاده از نظرات ایشان وجه دیگر مردمی بودن است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: دولت انقلابی و مردمی مهم‌ترین رویکردش حرکت در مسیر شعارها و آرمان‌هایی است که ۴۳ سال است مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان پای آن ایستاده‌اند و لازمه مردمی ماندن، تلاش شبانه‌روزی و جهادی برای غلبه بر کمبودها است.

وی خاطرنشان کرد: مردمی بودن و مردمی ماندن با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده از این ظرفیت‌ها که بیشتر از مشکلات است، تحقق خواهد یافت.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اگر بخواهد دولت مردمی بماند باید دولت وفاق باشد؛ به این معنا که از تغایرهای موهوم چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا و... عبور کرده و با نگاه ملاطفت به عموم مردم از اِعمال آن تغایرها جلوگیری کند.

وی افزود: گفتگوی صادقانه با مردم و شنیدن از مردم به مردمی ماندن دولت و توفیق بیشتر خدمت دولتمردان کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه مردمی بودن بدون مبارزه با فساد به معنای واقعی کلمه معنای درستی نخواهد یافت، گفت: آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه فعالیت‌ها و اقدامات خوبی را در مقابله با فساد شروع کرد، اما مهم‌تر از مقابله با فساد، پیشگیری از زمینه‌های بروز فساد ازجمله فرار مالیاتی، انحصارهای بی‌دلیل، سوءاستفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه، قاچاق کالا و... است که این کار نیاز به سه عنصر برنامه، انگیزه و همت و پیگیری تا حصول نتیجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خدمت بر اساس برنامه در همه مراحل از الزامات قطعی خدمتگزاری و دولت مردمی است، افزود: کار روزمره و به روزمرگی افتادن با مردمی بودن نمی‌سازد، ازاین‌رو هر کار اقتصادی و هر فعالیت و اقدام اقتصادی باید بر اساس برنامه کلی باشد و هر فعالیتی، باید جزئی از آن برنامه را تکمیل کند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند سرعت عمل در تشکیل دولت و به دنبال آن سرعت عمل مجلس در رأی اعتماد به کابینه و سرعت و سبقت در خدمت مردم از لوازم دیگر مردمی بودن است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha