جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ هفتمين همايش حضرت سيد العابدين (ع)

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ما باید بکوشیم که با زبان و منطق صحیفه سجادیه که همان زبان فطرت است، با دنیای امروز به گفت و گو بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده در همایش حضرت زین العابدین(ع) و نیز افتتاحیه ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان این که بی شک خدمت به امام سجاد(ع) و تلاش در جهت معرفی هر چه بهتر صحیفه سجادیه، جزو بهترین خدمت ها و عبادات به شمار می رود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر روی سه مسأله انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید بسیار فرمودند و ما اگر به روش و سیره امام سجاد(ع) و نیز مضامین عالی صحیفه سجادیه دقت کنیم، متوجه می شویم که دقیقاً همین سه رویکرد اصلی در کلام و سیره حضرت بسیار بارز و مشهود است.

وی افزود: حضرت سیدالساجدین(ع) در دوران خاص و سختی که قرار داشتند در راستای پر کردن خلأ معنویت، دست به تربیت نیروی انسانی مؤمن زدند و با کادرسازی زمینه جامعه سازی بر اساس رویکرد هدایتگرانه اهل بیت(ع) را فراهم نمودند.

وی گفت: آن چه قابل توجه است این که نیروی انسانی مؤمن و مجرب، مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس همچنین ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) با نهضت علمی و فرهنگی و اعتقادی خویش به مقابله با کسانی برخاست که به دنبال منزوی کردن مکتب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی بود و ایشان در راستای رفع خلأ معنویت، کادرسازی را هدف خویش قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با الگوگیری از صحیفه سجادیه می توانیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) به دنبال تربیت نیرو باشیم، کما این که امام سجاد(ع) نیز در پرتوی دعا و مناجات و فعالیت های فرهنگی به تربیت نفوس پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده همچنین گفت: ما اگر بخواهیم با زبان فطرت با مردم دنیا سخن بگوییم راهش این است که از صحیفه سجادیه و بیان حضرت مدد بگیریم چرا که این گوهر و گنجینه ارزشمند زمینه ساز رشد و تحول و تعالی در انسان هاست.

وی در خاتمه افزود: به یاری حق تعالی باید بکوشیم که به مدد صحیفه سجادیه و دیگر معارف ائمه اطهار(ع) زمینه رشد و سعادتمندی دنیا و آخرت خود را فراهم کرده و جهانیان را با معنویت ناب قرآن و اهل بیت(ع) به خوبی آشنا کنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha