جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ هفتمين همايش حضرت سيد العابدين (ع)

حوزه/ استاندار هرمزگان گفت: بهره گیری از گنجینه صحیفه سجادیه، لازمه رفع تشنگی معنوی و معرفتی بشر امروز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فریدون همتی، طی سخنانی در همایش حضرت زین العابدین(ع) و نیز افتتاحیه ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و به خصوص روز مباهله ابراز داشت: ما باید با کار فرهنگی و تبلیغی قوی و هوشمندانه ، به دنبال توسعه معرفت شناسانه نسبت به اهل بیت(ع) و از جمله امام سجاد(ع) باشیم و در این راستا با بهره گیری از گنجینه ای همچون صحیفه سجادیه به دنبال رفع تشنگی های معنوی و معرفتی بشر امروز باشیم.

وی افزود: از این حیث تلاش شما عزیزان و بانیان و حامیان تشکیل چنین مرکزی در شهر مقدس قم و در جوار حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) اقدام بسیار ارزشمندی است که ان شاءالله در آینده بیش از پیش از برکات این اقدام معنوی و فرهنگی بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: به مدت یازده سال است که به جهت برگزاری کنگره صحیفه سجادیه، استان هرمزگان محور فرهنگ سجادیه است و بسیاری از مردم این استان را به نام امام سجاد(ع) می شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه نیز با اشاره به این که این ساختمان ، تنها ساختمان اختصاصی با موضوع صحیفه سجادیه است، بیان داشت: امروز ما رسالت بسیار سنگینی در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و به خصوص معارف به یادگار مانده از حضرت سجاد(ع) از جمله صحیفه سجادیه داریم که باید با کارهای علمی و پژوهشی قوی به درستی به این وظیفه عمل کنیم.

وی افزود: باید از خدای متعال بخواهیم که به ما توفیق دهد تا صحیفه سجادیه را از غربت درآوریم و بر این اساس مشمول آن حدیث معروف شویم که خدا رحمت کند کسانی را که امر اهل بیت(ع) را در جامعه احیا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha