جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی رضایی‌

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت حجت الاسلام مهدی رضایی‌ را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت حجت الاسلام مهدی رضایی‌ را تسلیت گفت که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت جانگذاز برادر ارجمند و دانشمند معظم حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی‌صفت فومنی را به ساحت قدس امام زمان عج و همه دوستان و همکاران و خانواده مکرمش تسلیت عرض می‌کنم. 
آن مرحوم که عمر طلبگی خود را در راه انجام وظایف الهی و رسالت اجتماعی گذراند امروز میهمان اولیای خداست و جای خالی او مایه اندوه و تاثر همه دوستانش. 
زندگی ولایی او زبانزد بود. دلباخته ولایت و شیفته نصرت امام بود و همواره بر سرعت گرفتن در برآوردن حوایج ولی جامعه تاکید داشت. در خدمت به قرآن و فرهنگ اهل بیت مضایقه نکرد و در رسالت‌های حوزوی با اخلاص و فداکاری و بی توقع اجز و پاداش کوشید.
در ماه‌های اخیر مشاور معاونت تهذیب در امور برنامه‌ریزی تربیتی و تهذیبی بود و دغدغه‌مندی و اخلاص و خلاقیت خود را در ستاد به همه دوستان و همکاران انتقال می‌داد.
در برنامه‌ریزی‌های تهذیبی بر کلیدواژه‌های مهم و نقاط برجسته تحولی تأکید می‌کرد. این کلیدواژه‌ها عبارت‌اند از: «مسئولیت اجتماعی حوزه و طلبه»، «تربیت انقلابی و ولایی»، «تربیت هویت‌ساز و انگیزه‌بخش»، «روحیه جهادی»، «مهارت تشکیلاتی»،«استادمحوری و شاگردپروری»، «اعتلای اخلاق و معنویت به عنوان رکن تمدن‌سازی اسلامی»، «تقویت رویکرد دینی و کارآمدی اسلامی در مشاوره»، «اعتلای جایگاه قرآن و حدیث در تربیت»، «نظام جامع اندیشه اسلامی»، «برنامه جامع تربیتی»، «محوریت اندیشه امام و رهبری در اخلاق و عرفان و تربیت»، «توجه به مسائل اخلاقی و معنوی جامعه و حکومت»، «آینده‌پژوهی عرصه اخلاق و معنویت»، «تقویت ساختار و شبکه تهذیبی و تربیتی»، «هم‌افزایی تربیتی نیروی انسانی تهذیب و تربیت» و موضوعات راهبردی دیگر.
بر سلوک مجاهدانه، نصرت ولیّ، تواصی به حق و صبر به عنوان معیار حقیقی ایمان و شرط نجات‌بخش انسان از خسران عُمر، فریضۀ عظیم «أمر به معروف ونهی از منکر» به عنوان پایۀ اقامۀ فرائض و همچنین تکلیف «تعاون بر برّ و تقوی» توصیه داشت و همواره تکلیف و رسالت دینی مؤمنان نسبت به برادران ایمانی را گوشزد می‌ساخت.
خلق قرآنی و برخورد لطیف او در خاطره همه دوستان و آشنایان باقی است و داغ او در قامت یک نیروی بسیجی فعال، خلاق، کوشا با نگاه عمیق راهبردی بر دل‌ها سنگینی می‌کند.
رحلت جانگذاز او در ایام ولایت که به امیر مومنان و اهل بیت پیامبر اسلام علیهم السلام تعلق دارد تداعی‌کننده عشق او به خاندان پیامبر و ان شاء الله مایه شفاعت او در دامان ولایت است.
حشره الله مع الشهداء و الصدیقین و جعله فی اعلی علیین
محمد عالم‌زاده نوری
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه 
۱۳ مرداد ۱۴۰۰/ ۲۴ ذی‌الحجه ۱۴۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha