پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی نخبگانی مهدوی حوزه و دانشگاه

حوزه/ رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: مردم را به زور نمی توان بهشتی کرد، بلکه باید به این بلوغ فکری و معرفتی برسند که خود طالب بهشت شوند، رساندن مردم به بلوغ معرفتی از کارویژه های روحانیت معظم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در پیش نشست سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی که در مجموعه فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارکرد:بیانیه گام دو انقلاب با محوریت ولایت فقیه یک گام برای ظهور است ما در این ۴۰ سال چه کرده ایم با ولایت فقیه؟ آیا آنچه می بایست در راستای تقویت و اعتلای بیش از پیش ولایت فقیه انجام دهیم، موفق به انجام شدیم؟

رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت افزود:فکر و قلب ما باید یکی شود و مهدوی باور شود، تا دل به این حقیقت و باور نرسد، هر چه مطالعه، تحقیق، سخنرانی، تدریس صورت بگیرد راه به جایی نخواهیم برد، وقتی دل و قلب ما امام زمانی شود، کلام و بیان ما(روحانیت) به نتیجه خواهد رسید.

استاد اخلاق حوزه  علمیه  با بیان اینکه جامعه امروز ما هنوز پذیرای خیلی از مسائل نیست، گفت: در انتخابات باشکوه ۲۸ خرداد شاهد بودیم که مردم خودشان به این نتیجه رسیدند که این سید پاکیزه، پاکدست و خادم ملت را انتخاب کنند و اداره امت اسلامی را به او بسپارند، چرا؟ چون خودشان به این باور رسیدند. لذا تا خودمان را نسازیم وعشق و الفت حضرت صاحب الزمان(عج) را در جان خود نپرورانیم نمی توانیم ادعا کنیم که منتظر واقعی حضرتش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بااشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمدن سازی نوین اسلامی که در بدنه بیانیه گام دوم وجود دارد در واقع "تمدن سازی مهدوی است، تمدن سازی به صنعت نیست، تمدن سازی به فکر، باور و قلوب سالم است".

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را برای خودش خلق کرد تا به کمال برسد، اظهارکرد: بشر می‌تواند به مقام خلیفه اللهی برسد و آینه خداوند شود، بر اساس آیات الهی انسان به صورت خدا دادی نیل به قدرت و علم مطلق دارد و ائمه اطهار(ع) کسانی بودند که علم و قدرتشان محدود نبود، اما متأسفانه ارائه این علم و قدرت مطلق برایشان پیش نیامد زیرا بشر آن ظرفیت را نداشت؛ بنابراین نمایش این مظهریت تام توسط امامان معصوم نیازمند تمدن است تا آن قدرت و علم مطلق ظهور و بروز یابد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اهل بیت (ع) و انبیای الهی خلیفه و حاکمان خداوند متعال بر روی زمین هستند، عنوان کرد: آنان چون خلیفه الهی هستند برای همین علم و قدرت آنان همانند پروردگار متعال مطلق و بی نهایت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ پیامبری بدون برنامه و کتاب به سوی انسان‌ها مبعوث نشد، اظهار داشت: انبیای الهی و اهل بیت (ع) با برنامه‌ای که از سوی خداوند متعال داشتند خودشان را به بشریت معرفی کردند، همچنین از دیگر ویژگی‌های این بزرگواران وجود شاگرد است تا بتوانند به واسطه افرادی که تربیت می‌کنند مروج معارف الهی باشند. جایی که علم نیست تمدن و انسجام در آنجا حاکم نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأسیس مجمع بین‌المللی راهبردی اندیشه مهدویت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این مجمع در سال‌های اخیر تأسیس شد و نقطه عطف آن مشارکت نمایندگان مردم در این مجمع برای ایجاد تمدن نهایی بشر است. اگر تمدن نهایی بشر ایجاد شود همه مشکلات اخلاقی، اقتصادی و… رفع می‌شود و انسان‌ها به کمال می‌رسند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مومن IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    خب مرد حسابی آقای حسن روحانی هم همبن حرف را زد که مرم را نمی توان به زور به بهشت برد پس چرا همه به ایشان حمله کردید .
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      اون جناب به زور با پول مردم اونها رو روانه جهنم می کرد ۲۰۳۰ غیر از این بود ؟ وابسته کردن و در زنجیره قرار دادن کشور نسبت به تعهدات کذایی چه سرانجامی می توانست داشته باشد ؟ فضای مجازی بی در و پیکر جامعه رو به کدوم سمت برده و می برد ؟
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      چون اسمش حسن روحانی بود!!! بعضی حرفها برای بعضی افراد مجازه، نه همه، مخصوصاً حسن روحانی