جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مادری

حوزه/دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت گفت: باید جایگاه مادر در جامعه تبیین و ارتقا یابد تا بانوان گرایش بیشتری به فرزندآوری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رسول ساکی عصر پنجشنبه در گفتمان تبلیغی محرم (مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت ) که به صورت وبینار برگزار شد اظهار داشت: اکنون جایگاه مادری تنزل پیدا کرده است ضمن اینکه مادری که چهار فرزند دارد باید با افتخار بگوید که این تعداد فرزند دارم و نباید جایگاهش پایین تر از زنان شاغل و کارآفرین باشد.


وی افزود: این فرهنگسازی باید در جامعه صورت بگیرد و به آن توجه شود.


دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت با بیان اینکه مبلغان دغدغه مندانه بر روی آسیب های تهدید نسل توجه کنند گفت: در محرم مخاطبان عمومی هستند اگر بر روی آسیب های سالخوردگی جمعیت، بیکاری و اشتغال صحبت کنیم در این زمینه موفق عمل کرده ایم.


حجت الاسلام ساکی افزود: باید تاکید بر روی فرزند آوری به خاطر خود خانواده ها باشد در غیر این صورت مخاطب احساس می کند که حاکمیت نیاز به فرزند دارد.


وی ابراز داشت: اگر ناخواسته به مردم القا شود که حاکمیت نیاز به فرزند برای نیروی اشتغال و یا سایر موارد دارد بیشتر به شبهات دامن زده می شود و مردم می گویند که اگر حاکمیت نیاز به فرزند دارد چرا ما باید هزینه این فرزند آوری را بدهیم.


این کارشناس با بیان اینکه نباید تنها بر روی جمعیت تمرکز کنیم گفت: باید بر روی موضوعات پیرامونی جمعیت و فرزندآوری تاکید کنیم نباید مردم احساس کنند که به هر قیمتی باید  فرزندآوری داشته باشند که این امر دامن به شبهات می زند.


وی گفت: اکنون یکی از آسیب ها در جامعه تک فرزندی است که  روانشناسان ۲۷ آسیب را برای این فرزندان و خانواده ها بیان کرده اند.


دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت خاطر نشان کرد: اگر به موضوع آسیب تک فرزندی پرداخته نشود در آینده با سالمندان سرراهی مواجه خواهیم شد که به خاطر تک فرزندی و آسیبهای آن شکل می گیرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha