چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماندگاری

حوزه/ عضو هیأت امنای بنیاد هدایت گفت: امروز جوانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند، می‌تواند از آن به عنوان ابزاری برای رو به جلو حرکت کردن استفاده کند، به طور مثال منطق شهدا را عالم گیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شب گذشته در یادواره شهدای روحانی شهرستان همدان، که در مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان از صدر اسلام برای ضربه زدن به ولایت و روحانیت، اظهار داشت: امروز دشمن از طریق فضای مجازی و فضای رسانه‌ای خود تمام تلاشش را در این مسیر قرار داده که جوانان با روحانیت و حوزه‌های علمیه ارتباطی نداشته باشند.

دشمن در صدد از بین بردن ارتباط نسل جوان با روحانیت است

وی با بیان اینکه امروز نیز دشمن تلاش دارد تا تمام مشکلات را گردن روحانیت و ولایت بیندازد، خاطر نشان کرد: دشمن به نحوی فعالیت می‌کند که ارتباط جامعه با روحانیت اصیل را قطع کند و به جای آن در دستگاه ابلیس، خدای دروغی، پیامبر دروغی و آیت الله دروغی بسازد و هر روز صحبت‌های او را به عنوان یک مرجع تقلید در bbc منتشر کند.

سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه اولین مشکل در جوامع بشری وجود انگیزه‌های دنیایی و نداشتن انگیزه برای آخرت است، گفت: مردم دنبال دیدنی‌های دنیا هستند، اما انبیا آمدند تا ندیدنی‌های دنیا همانند خداوند و قیامت را نشان مردم دهند.

وی با اشاره به اینکه عدم باور به قیامت، انگیزه آخرت را از انسان می‌گیرد، عنوان کرد: انسان با درک این مسائل بهتر متوجه چرایی دشمنی دشمنان با قشر روحانیت می‌شود.

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت با اشاره به اینکه شهدای روحانی توانستند انگیزه آخرتی به مردم بدهند، گفت: انقلاب و امام خمینی(ره) توانستند جوانانی که در دوره پهلوی در عشرتکده‌ها حضور داشتند را تبدیل به جوانان عاشق شهادت کند.

وی با تاکید بر اینکه راه حل رفع مشکلات امروز کشور، برای خدا کار کردن است، خاطر نشان کرد: برخی تنها به دنبال جذب رای مردم بودند و با هر دروغی برای  این هدف تلاش کردند، البته عاقبت آنها را نیز مشاهده کردیم که مردم برای رفتنشان لحظه شماری می‌کردند.

سخنران این مراسم با طرح این سؤال که روحانیت چه کاری در جبهه کرد که امروز ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم، گفت: برای خدا کار کردن محبوبیت به همراه می‌آورد، محبوبیتی که زمان ندارد، همانند شهید سلیمانی و شهید همدانی‌ها که برای خدا کار کردند و هنوز هم عزیز مردم هستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای کرونا به مردم واکسن می‌زند، اظهار داشت: کار روحانیت در جامعه این است که برای جلوگیری از دزدی، ظلم و ریا در جامعه همانند یک واکسن عمل می‌کند.

هر خانواده نذر کند تا یک فرزند خود را به حوزه بفرستد

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت با بیان اینکه نقش روحانیت در جامعه این است که زن و مرد ما را از بدی‌ها واکسینه کند، خاطر نشان کرد: چقدر خوب است که همین امشب هر خانواده‌ای نذر کند تا حداقل یکی از فرزندان خود را چه پسر و چه دختر، برای تبلیغ دین خدا به حوزه بفرستد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز نسل جوان ما در فضای مجازی غرق هستند، برای آن است که انگیزه ساز ندارد، گفت: سفارش روحانیت به جوانان حرکت رو به جلو بوده، هست و خواهد بود، حرکتی که به موفقیت فرد منجر شود.

روحانیت خدایی شدن را در جامعه ترویج می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: امروز جوانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند، می‌تواند به جای استفاده سو، از آن به عنوان ابزاری برای رو به جلو حرکت کردن استفاده کند، به طور مثال می‌تواند با فراگیری زبان خارجی و ترجمه وصیت نامه شهدا برای جوانان کشورهای دیگر، منطق شهدا را عالم گیر کند.

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیت ترویج روحیه جهادی و الهی در بین مردم است، یادآور شد: اولین کاری که روحانیت در جامعه انجام داد، ایجاد انگیزه در بین مردم و خصوصا جوانان بود.

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت با اشاره به اینکه شهدای روحانی مسیر معامله با خدا را به مردم نشان دادند، مطرح کرد: به علاوه بی نهایت یعنی رسیدن به بی‌نهایت و این همان کاری بود که شهدای روحانی انجام دادند، یعنی اگر به اضافه خدا شوی، به بی نهایت دست پیدا خواهی کرد.

وی مطرح کرد: اگر سیاست و اقتصاد ما به علاوه خدا بود دیگر ساعت کاری برای مدیر مطرح نبود، چرا که با کار جهادی هیچ وقت زمان کم نخواهیم آورد.

در مسیر ولایت حرکت کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد برای خدا کار کند باید پشت سر ولایت بایستد و در مسیر ولایت حرکت کند، چرا که مسیر ولایت همان مسیر الهی است.

وی رمز موفقیت حاج قاسم را ولایتمداری دانست و یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان نائب امام زمان(عج) حضور دارند و لذا حرف ایشان حرف امام زمان(عج) است، اما متاسفانه برخی از مسئولان برعکس توصیه‌های ایشان عمل می‌کنند.

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت، سومین اقدام شهدای روحانی را توصیه آنها به معنویت عنوان کرد و گفت: آب برای رفع تشنگی است، اما انسان می‌تواند از همین آب به عنوان ابزاری برای رسیدن به نورانیت استفاده کند، به نحوی که تنها قبل از هر بار نوشیدن بسم الله بگوید.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد شهدا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نسبت به جمعیت آنها، متعلق به روحانیت است، یادآور شد: امروز روحانیت میدان دار تغسیل اموات کرونایی، رسیدگی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها، انجام کمک‌های مومنانه و حتی در سیل و زلزله حضور جدی دارد، اما از آنجایی که دشمن اهمیت و جایگاه روحانیت را درک کرده، مدام در حال ضربه زدن به این قشر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha