جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب نفیس عاشورا در چهار گوشه ایران

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در روزهای اخیر شاهد هستیم که هجمه‌های فراوانی علیه برگزاری مراسم‌های عزاداری می‌شود حال این که در همین ایام کرونا همه مراسم‌ها، مسافرت‌های هوایی و زمینی در هواپیما و اتوبوس و سایر برنامه‌های دیگر برگزار می‌شود اما تا به مراسم‌های عزاداری می‌رسیم هجمه‌ها شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علوی بروجردی در مراسم رونمایی کتاب "عاشورا در چهارگوشه ایران" که در کتابخانه آیت‌الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: عاشورا برای کشور ما یک فرهنگ شده است که این کتاب برای معرفی این فرهنگ تهیه و انتشاریافته است.


وی به عظمت و نفوذ عاشورا در جهان اشاره کرد و گفت: عاشورا جایی سیر می‌کند که حتی شیعه هم نیست، ما شاهد هستیم که حتی در کشوری مانند هند هندوها روضه‌خوان عاشورا و مراسم‌های عزاداری هستند که نشان‌دهنده عمق نفوذ این فرهنگ در دل ها است.


آیت‌الله علوی بروجردی افزود: عاشورا و امام حسین (ع) از مذهب و دین گذشته است و تنها مختص شیعه نیست به‌طوری‌که در همین شهر تهران ارامنه نیز برای حضرت مراسم‌های عزاداری می‌گیرند.


وی در تبیین عاشورا بیان داشت: عاشورا بین فضیلت‌ها و رذالت‌ها واقع شده است و به‌خوبی این دو را از هم جدا می‌کند.


استاد حوزه علمیه قم به جایگاه هنر اشاره کرد و افزود: هنر به‌خوبی معرف عاشورا است و این مهم در اشعار و بیانات دیده می‌شود.


وی  تاکید کرد: در اول محرم چه افرادی که مغرض هستند و چه افرادی که ناآگاه هستند به مراسمات عزاداری حمله می‌کنند و قصدشان ایجاد شبهه و دل‌زدگی است که قطعاً راه به جایی نخواهند برد البته که باید با روشنگری در برابر آن ها ایستاد.


آیت‌الله علوی بروجردی به بحث‌های پیرامون برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام کرونا پرداخت و گفت: در روزهای اخیر شاهد هستیم که هجمه‌های فراوانی علیه برگزاری مراسم‌های عزاداری می‌شود حال این که در همین ایام کرونا همه مراسم‌ها، مسافرت‌های هوایی و زمینی در هواپیما و اتوبوس و سایر برنامه‌های دیگر برگزار می‌شود، اما تا به مراسم‌های عزاداری می‌رسیم هجمه‌ها شروع می‌شود.


وی بیان داشت: باید این مراسم‌ها برگزار شود، اما در این میان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین بهداشتی نیز حتماً توصیه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha