چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ محمد یزبک - محرم لبنان

شیخ محمد یزبک گفت: تحریم های آمریکا علیه حزب الله، مدال افتخار و کرامت است. ایالات متحده آمریکا، دشمن است و اگر بگوید "لا اله الّا الله" هرگز آن را باور نخواهیم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد یزبک رئیس شورای شرعی حزب الله در مراسم عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) که با حضور حمد حسن وزیر بهداشت لبنان، حسین النمر مسئول منطقه بقاع در حزب الله و فؤاد بلوق رئیس شهرداری بعلبک در حرم سیده خوله (س) برگزار شد، گفت: تحریم های آمریکا علیه حزب الله، مدال افتخار و کرامت است؛ چرا که ایالات متحده آمریکا، دشمن است و اگر بگوید "لا اله الّا الله" هرگز آن را باور نخواهیم کرد.

مقاومت به برکت امام حسین (علیه السلام) رشد کرده است

وی ادامه داد: مقاومت به برکت امام حسین (علیه السلام) رشد کرده است، به گونه ای که هیچ کس جرأت ندارد به آن یا حق آن تجاوز کند. شماری از شهدا در مرز های سوریه به شهادت رسیدند و ما با دشمن مقابله کرده و تحت هر شرایطی برای عقب راندن آن مقاومت خواهیم کرد.

مقاومت پاسخ به تجاوز را به تأخیر نیانداخت

شیخ یزبک با بیان اینکه دشمن صهیونیستی با تجاوز وحشیانه خود شبانه لبنان را هدف قرار داد و مردم را وحشت زده کرد و هیچ کس آن را محکوم نکرد، افزود: مقاومت با حکمت فرمانده آن تصمیم گرفت و پاسخ به تجاوز را به تأخیر نیانداخت.

وی تأکید کرد: مقاومت به دستور فرمانده و در دفاع از کشور و جلوگیری از گسترش تجاوز دشمن علیه لبنان، سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد.

رئیس شورای شرعی حزب الله بیان داشت: مقاومت در سال ۱۹۸۲ بدون اجماع به وجود آمد، در سال ۲۰۰۰ به آزادسازی دست یافت و در ۲۰۰۶ پیروز شد و هر دو بدون اجماع بود. امروز می شنویم که برخی می گویند، جنگ و صلح به دست خودمان است. اینان به هنگام تجاوز و بمباران اسرائیل نه حرفی زدند و نه اعتراض کردند. آیا آنها می خواهند که ما تسلیم شویم.

ما از آمریکا و اسرائیل نمی ترسیم و برای شهادت آماده هستیم

شیخ  یزبک تصریح کرد: ما از آمریکا و اسرائیل نمی ترسیم و برای کرامت ملت و اهل خود آماده شهادت هستیم. برخی خود را وقف خدمت به دشمن کرده و در برابر مجاهدین می ایستند، امّا جوانان در نهایت تدبیر بوده و فرصت سوء استفاده را گرفتند؛ چراکه سلاح به سمت دشمن هدف قرار گرفته شده است.

ما از مجالس حسینی درس صبر و دفع فتنه را آموختیم

وی در پایان گفت: ما با رفتار حکیمانه، فرصت سوء استفاده به فتنه گران داخلی و خارجی ندادیم و این از برکات مجالس حسینی است که از آن درس صبر و دفع فتنه ها را می آموزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha