جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری عهد اربعین

حوزه/ مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: در راستای تقویت امید به ظهور منجی و بنا به روایتی که در آن از قول امام صادق علیه السلام آمده«اگر کسی چهل روز «دعای عهد» بخواند از یاران امام مهدی(عج) خواهد شد»، دفتر این مرجع تقلید، اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان عهد اربعینی و با هدف خواندن دسته جمعی این دعای شریف نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر  آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در نشست خبری با موضوع راه اندازی «پویش عهد اربعینی از عاشورا تا اربعین» که در خبر گزاری حوزه برگزار شد به تشریح و اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه در فضای مجازی منتشر می شود، نهاد مرجعیت در کنار مردم به فعالیت های مختلف فرهنگی می پردازد،از دیرباز برای تشیع دو بال پرواز وجود داشته است که یکی از آن ها فرهنگ عاشورا و دیگری امید به ظهور منجی می باشد.

ببینید:

نشست خبری پویش

پویش عهد اربعینی

وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت امید به ظهور منجی و بنا به روایت  امام صادق(ع) «اگر کسی چهل روز «دعای عهد» بخواند از یاران امام مهدی(عج) خواهد شد» دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان عهد اربعینی نموده است.

وی آلودگی های باطن را موجب عدم استجابت دعا دانست و گفت: دعا اگر به صورت دسته جمعی باشد، استجابت آن بیشتر محتمل خواهد بود.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما به دنبال این بوده ایم که با توجه به برکات دعای عهد در فاصله ۴۰ روزه عاشورا تا اربعین حسینی این دعا به صورت روزانه و با نیت ظهور حجت و دفع بلایایی که در جهان وجود دارد خوانده شود.

وی با اشاره به اینکه این پویش می تواند درسی انسان ساز برای فرزندان خانواده ها باشد، افزود: از خادمان آستان مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام درخواست شده است برای شرکت کنندگان در این پویش زیارت نیابتی و نماز مستحب  به جای آورند.

حجت الاسلام علیان نژاد بیان داشت: اگر کسی عکس خودش را برای این پویش بفرستد آن را در اختیار خادمین حرم امام حسین علیه السلام قرار می دهیم تا با آن عکس گرفته و سپس لینک پوستر آن را به افراد داوطلب ارائه خواهیم داد.

وی گفت: اولین شخصی که به این پویش پیوسته است حضرت آیت الله مکارم شیرازی بوده اند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: نائب الزیاره بودن خادمان حرم سیدالشهداء علیه السلام اولین پاداش حضور در این پویش است؛ علاوه بر این، برای ۵ خانواده شرکت کننده در این پویش بسته هایی را در نظر گرفته ایم تا به آن ها اهدا شود.

وی عنوان داشت: پویش عهد اربعینی با عناوین دیگری در سال های پیش هم برگزار شده است اما با این عنوان نخستین بار می باشد.

حجت الاسلام علیان نژاد گفت: ثبت نام در پویش عهد اربعینی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی به آدرس www.makarem.ir و یا صفحه اینستاگرامی makarem.ir_official قابل انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طیبه افخمی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    بسیار عالی و خداپسندانه است.به نیت تعجیل در فرج امام زمان (ع) و رفع بلایا و رفع گرفتاریها
  • زینب IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    3 1
    من آرزوی چنین کاری بودم وهمش میگفتم چرا شبکه تلویزیونی برای ظهور ودعای فرج امام زمان علیه السلام کاری نمیکنن وقتی خبرو شنیدم ازخوشحالی بال درآوردم الهی خدا خیرشون بده وهرکسی دراین کار یاری رسان هست
  • صفورا رضایی IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 1
    انشاالله خداظهور آقا مون امام زمان عجل الله رو برسونه
  • زهرا اخباری IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 1
    عالیه
  • زهرا اخباری IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    بسیار عالی
  • هادی فرجوند IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    بسیار عالی
  • معصومه IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 1
    با سلام بنظرم طرح بسیار عالی هست باعث میشه یاد امام زمان(عج) زنده بشه و چون دعا بصورت دسته جمعی خوانده میشه هم به اجابت نزدیکترین و هم انگیزه جمعی ایجاد میکنه
  • Mahparh.asri IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    بسیار عالی حس معنوی دارم حس میکنم اگه بیاد اقا امام زمان هم باشم ایشان نیز بیادم هست
  • نسرین معبودی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    عالی
  • مرتضی پرویزی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    تنها ارزویم فرج امام زمان ورفع بلایاست