جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قاسم فرازی - طلبه جهادی

حوزه/ این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که از موقعیت های ویژه خود به خاطر دیگران بگذرد اما حجت الاسلام فرازی در آزمون قضاوت قبول می‌شود، ولی خدمت به مردم روستا را به آن ترجیح داده و از این موقعیت برای گره گشایی از مشکلات مردمان روستاهای محروم می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام قاسم فرازی، اهل شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی و متولد سال ۶۳ است که به همراه همسرش فعالیت های نوع دوستانه‌ای را در یکی از روستاهای محروم کشور انجام داده اند.

این منتخب مرحله ملی مهرواره محله همدل، دو سال است که در روستای ارکان مشغول خدمت رسانی است که در این مدت با آسیب شناسی روستا در زمینه های مختلف عبادی و آموزشی کار کرده است و با راه اندازی مرکز نیکوکاری، کمک های مومنانه نیز به نیازمندان داشته است.

روستای ارکان دارای هزار خانواده و ۵ هزار جمعیت است که ۴۰۰ خانواده آن نیازمند هستند و تحت حمایت این روحانی قرار دارند.

وی همچنین یک هیئت متشکل از اساتید دانشگاه ها، رؤسای حوزه های علمیه، فرهنگیان و فعالان فرهنگی و یک هیئت اندیشه ورز نیز متشکل از طلبه های سطح یک و دو و جوانان دلسوز و هیئت سوم نیز متشکل از دانش آموزان تشکیل می‌دهد و اندیشه هیئت های بالا را به هیئت های دانش آموزی تزریق می‌نماید.

حجت الاسلام فرازی همچنین یک طرحی را پایه گذاری می‌کند که تمامی جنبه های عبادی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی را در برمی‌گیرد؛ طرحی به نام «رقابت پایه دانش آموزی» که پایه چهارم تا نهم را پوشش می‌دهد و برای هر کلاس یک طلبه و یک فعال فرهنگی قرار می‌دهد و بین کلاس ها مسابقاتی برگزار می‌نماید که حضور در مسجد و کارهای عبادی برای آن امتیاز محسوب می‌شود و به‌وسیله این رقابتی که ایجاد می‌کند، حضور در مسجد و کارهای فرهنگی رونق می‌گیرد.

وی همچنین به دلیل تعطیلی مدارس در بخش آموزشی نیز رقابت برقرار می‌کند و به معدل های ممتاز جوایزی اهداء می‌نماید و دانش آموزان فعال تر و با معدل بالاتر را از کلاس ها جدا کرده و برای دانش آموزانی که از لحاظ آموزشی ضعیف بودند کلاس تقویتی برگزار می‌نماید.

 روحانی دغدغه مند این کار را موجب بالا رفتن معدل کلاس‌ها دانست و در کنار آن برای دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده بودند لوازم التحریر و ملزومات مورد نیازشان را تأمین کرد تا بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند و همچنین کلاس‌های آموزشی جهت جذب در حوزه‌های علمیه برگزار نمود و برای افراد ممتاز نیز کلاس هایی برای جذب در مدرسه نمونه برپا کرد که تعدادی از آن‌ها از همین کلاس‌ها، برای تحصیل در مدرسه نمونه پذیرفته شدند.

وی علاوه بر این در اشتغال زایی برای بانوان نیز گام های خوبی برداشته است و از خواهران و مادران دانش آموزانی که مایل به شرکت در دوره های خیاطی بودند دعوت می‌کند و از این دوره ها ۲۳ نفر موفق به دریافت مدرک فنی وحرفه ای می‌شوند که اینک به اشتغال خانگی مشغول هستند.

این روحانی همچنین کلاس های آموزشی در زمینه فرزند پروری و فرزند آوری و روابط دختر و پسر نیز برگزار کرده و اولین همایش فاطمیون و زینبیون را در سطح استان با حداکثر جمعیت در روستای خود برگزار کرده است.

ضدعفونی معابر، مزار شهدا، قبور متوفیان کرونایی، غسالخانه و خانه های بیماران کرونایی و اشتغال زایی و تلاش‌برای محرومیت زدایی از این روستا، کمک به ساخت خانه و تأمین جهیزیه از دیگر اقدامات او می‌باشد.

این روحانی تلاشگر در ایجاد صلح و سازش بین افراد و طوایف نیز گام های ارزشمندی برداشته است و پرونده دادگاهی چند ساله یک طایفه را که در آن ۴ خانواده درگیر بودند و همچنین مشکل زوجی را که بعد از عقد دچار اختلافاتی شده بودند حل کرده و به گفته خودش برای ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات به صورت شبانه روزی تلاش کرده است.

منتخب مرحله ملی مهرواره محله همدل تاکنون برای بیش از ۳۰ مورد رفع نزاع انجام داده و انجام این کار را یکی از رسالت های مهم خود به عنوان یک روحانی اعلام می‌کند.

حاج آقا فرازی به دلیل معدل ممتاز خود موفق به قبولی در آزمون قضاوت می‌شود، اما خدمت به مردم را حقی می‌داند که حوزه به گردن او گذاشته و از این موقعیت می گذرد تا بتواند در روستاهای محروم به گره گشایی و خدمت رسانی به مردم بپردازد.

وی به نقش مؤثر همسر خود در پیشبرد فعالیت ها نیز اشاره و او را بازوی راست خود معرفی کرد همسری که در حین انجام این گفت و گو نیز مشغول توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بود و مدیریت امور بانوان این روستا را نیز بر عهده دارد.

برگزاری کلاس های قرآنی و تولید ماسک در دوران کمبود آن در کشور از جمله فعالیت های همسر این روحانی است.

حالا این روحانی دغدغه‌مند هزینه تحصیل دو دانش آموزی که ترک تحصیل کرده بودند را از جیب خود می پردازد تا مبادا مشکلات مالی آینده آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

فرازی در مدت حضورش در این روستا و در سال گذشته در اثر رعد و برق شدید و مشکلات برق کشی منزل خود که خانه ای قدیمی است وسایل برقی خود را در اثر سوختگی به طور کامل از دست می‌دهد و از هیچ نهادی برای جبران این خسارت کمکی به او نمی‌شود اما با این وجود همچنان جانانه پای کار ایستاده‌ و قدردان همراهی خوب همسرش در این مدت می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مهرواره محله همدل گفت: این برنامه باعث شد یک تبادل اطلاعات و همفکری بین افراد ایجاد شود و این طرح به سازمان تبلیغات اسلامی جان دوباره بخشید.

گذر از دنیا برای آباد کردن آخرت | مردی که خدمت به مردم را به میز قضاوت ترجیح داد

گذر از دنیا برای آباد کردن آخرت | مردی که خدمت به مردم را به میز قضاوت ترجیح داد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha