جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن نسیانی

حوزه/ روحانی جوانی که در یکی از مساجد منطقه مرفه شهر فعالیت می‌کند، منطقه ای که به گفته خودش حتی یک خانواده نیازمند در آن وجود ندارد، اما این مسئله باعث نشده از وظایف خود نسبت به نیازمندان شانه خالی کند و همین مسجد را به محلی برای حل مشکلات نیازمندان شهرستان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محسن نسیانی، متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهرستان طبس از استان خراسان جنوبی است که در مرکز نیکوکاری مسجد ائمه بقیع(ع) این شهرستان مشغول خدمت رسانی به مردم است.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل در مرکز نیکوکاری ائمه بقیع(ع) در راستای تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان، تهیه جهیزیه، کمک به بیماران لاعلاج و تهیه بسته های معیشتی کوشیده و عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است.

این روحانی جهادی پس از بیانات رهبر مظم انقلاب و بیان طرح مواسات مؤمنانه که تدبیری برای گسترش فرهنگ همدلی در جامعه بود، عمده فعالیت مرکز را به سمت تهیه بسته های غذایی می‌برد و از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ با همت پرسنل این مجموعه توانسته قریب به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمت رسانی به اقشار نیازمند به صورت اعطای اجناس یا کمک‌های نقدی داشته باشد.

به گفته او در شهرک آن‌ها هیچ خانواده نیازمندی وجود ندارد، اما محدوده ای که کمیته امداد برای آن‌ها مشخص کرده قریب به ۲۵هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰۰ خانوار یعنی حدود ۲هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش مرکز مرکز نیکوکاری ائمه بقیع(ع) قرار دارند و از آن خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

این روحانی جهادی حدود ۵ سال است که در این مرکز مستقر است و طی این سال‌ها همواره در بین ۴۸ مرکز نیکوکاری که در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد رتبه اول تا سوم را داشته و در سال جاری نیز رتبه دوم را کسب کرده است که این برتری را از لطف خدا و همت خیرین می‌داند.

مرکز نیکوکاری ائمه بقیع(ع) از مراکز وابسته به کمیته امداد است، اما طبق گفته آقای نسیانی صفر تا صد کار از جمع آوری کمک‌های مردم تا توزیع کالا بین نیازمندان را عوامل مرکز پیش می‌برند و کمیته امداد صرفا بر عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

این مرکز همچنین با همکاری مؤسسه خیریه نیک تهران و کمیته امداد توانسته تاکنون به نوعروسان بسیاری جهیزیه اعطا کند و در طی این سال‌ها بالغ بر ۵۰ مورد جهیزیه جزئی و کلی به نیازمندان اعطا شده و در سال جاری نیز تاکنون ۵ مورد جهیزیه در اختیار زوجین نیازمند قرار داده شده است.

فعالیت های حجت الاسلام نسیانی در مسجد ائمه بقیع(ع) فراگیر است و کل شهرستان را که بالغ بر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد در بر می‌گیرد و در این مسجد فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهر به طورکامل انجام ‌می‌شود. این مسجد در طرح های سازمان تبلیغات مبنی بر امام محوری و محله محوری به واسطه همین فعالیت‌های گسترده و فراگیر به عنوان مسجد نمونه در سطح استان شناخته شده است.

این روحانی جهادی در پایان به برگزاری مهرواره محله همدل اشاره کرد و آن را برنامه مناسبی دانست که موجب شناسایی ظرفیت ها و تبادل تجربیات افراد با یکدیگر شد و تقویت بیشتر چنین برنامه هایی را خواستار شد.

مسجد منطقه مرفه نشین که خانه امید نیازمندان شد

مسجد منطقه مرفه نشین که خانه امید نیازمندان شد

مسجد منطقه مرفه نشین که خانه امید نیازمندان شد

مسجد منطقه مرفه نشین که خانه امید نیازمندان شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha