جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 974444
۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات و اربعین بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت اعزام زائران به عتبات بویژه در اربعین حسینی گزارشی ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به گزارش‌های ارائه شده بر هماهنگی و پیگیری  مسئولان در خصوص تسریع برنامه‌ریزی و پیگیری سفر زیارتی به عتبات عالیات و اربعین حسینی تأکید کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به ایام سوگواری و عزاداری  شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین شهادت حضرت سجاد(ع) اشاره، ضمن تسلیت این مناسبت بر پیروی از راه سیدالشهدا(ع) تاکید کرد.


وی همچنین هفته دولت و یاد شهادت شهیدان باهنر و رجائی را گرامی داشت و موفقیت نظام و انقلاب اسلامی را نتیجه فداکاری همه اولیاء و انبیاء الهی در جهت حاکمیت معنوی بر جهان دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی‌ و هدف از دولت اسلامی، برداشتن موانع کمال از سر راه مردم و رساندن آن‌ها به برنامه‌های معنوی و ارزشمند است.


سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اعتصام به حبل‌الله از سوی دولت‌های اسلامی یادآور شد: یکی از ماموریت‌های دولت اسلامی، حاکم سازی معنویات و مکارم اخلاق در جامعه است، بنابراین در چنین جامعه‌ای وجود حقوق‌های نجومی در حالی که برخی برای ارتزاق خود در سختی به سر می‌برند، هرگز پذیرفتنی نیست، دولتمردان باید در مقابل اینگونه ناهنجاری‌ها بایستند و نگذارند چنین منکراتی وجود داشته باشد.


وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن شماری از مردم جامعه از این بیماری به دلیل کاهش درآمدها، از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان حج و زیارت و کارگزاران در سراسر کشورتقدیر و آن را مصداق عملی امربه معروف دانست.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز بر پیگیری و مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های عراقی و مسئولان ایرانی با هدف ازسرگیری اعزام محدود کاروان های زیارتی به عتبات اشاره کرد.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه از آخرین مشورت‌ها و رایزنی‌ها در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی هماهنگی و هم‌افزایی با مسئولان ایرانی و عراقی در این زمینه بسیار ضروری است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha