شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تخریب خانه مردم حویطات در عربستان

حوزه/ قبیله حویطات خشم خود را نسبت به اقدام مقامات سعودی در تخریب خانه های آنها در استان تبوک و اخراج اجباری آنها ابراز کرده و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، قبیله حویطات خشم خود را نسبت به اقدام مقامات سعودی در تخریب خانه های آنها در استان تبوک و اخراج اجباری آنها ابراز کرده و آن را محکوم کردند.

فعالان مجازی اقدام مقامات سعودی علیه قبیله حویطات را به اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینی ها تشبیه کردند.

سعید بن ناصر الغامدی استاد دانشگاه عربستان در صفحه توئیتر خود با اخراج اجباری قبیله حویطات مخالفت کرد و گفت: این اقدامات مقامات سعودی شبیه اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل و دزدی سرزمین و زندانی کردن مخالفان در فلسطین است.

وی افزود: اقدام رژیم آل سعود در اخراج اجباری مردم قبیله حویطات و ایجاد رعب و وحشت و کشتار و زندانی کردن برخی از آنها به خاطر اصرار بر حفظ اراضی و خانه های خود، نقض حقوق بشر است.

حصه بن محمد الماضی فعال عربستانی که مقیم سوئد است، به شدّت از رژیم آل سعود  انتقاد کرد و ضمن توصیف آن به رژیم سرکوبگر، گفت: این رژیم اراضی را غصب و خانه ها را ویران و صاحبان آن را به زور اخراج و تبعید می کند، این همان کاری است که اشغالگران اسرائیلی مرتکب می شوند.

وی با اشاره به اینکه هر کس با این اقدام رژیم مخالفت کند، کشته یا بازداشت می شود، افزود: این مسئله برای عبد الرحیم الحویطی رخ داده و نیروهای امنیتی، او را به خاطر مخالفت با رها کردن خانه خود، به قتل رساندند.

اقدامات ناقضانه و روز افزون مقامات سعودی علیه اهالی حویطات، سازمان های بین المللی حقوق بشر را وادار کرده تا از شرکت هایی که در پروژه "نئوم" مشارکت دارند، بخواهند که این پروژه را متوقف کنند.

این سازمان ها از نقض پی در پی حقوق بشر از سوی مقامات سعودی در تبعید اهالی قبیله حویطات ابراز نگرانی کرد و استمرار حمایت از پروژه گردشگری تجاری "نئوم" را نقض حقوق بشر عربستان دانستند و از سازمان های جامعه بین المللی را به توقف جنایت انسانی علیه هزاران شهروند عربستانی دعوت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha