جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / معارفه وتکریم مدیر دفتر نمانیدگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین

حوزه / در مراسمی حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی به عنوان مدیر جدید دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام علی نوری، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزارشد گفت: قرآن کریم از لفظ بشتابید برای حضور در نماز جمعه استفاده کرده و مسلمانان را از خرید و فروش در زمان این فریضه عبادی و سیاسی منع کرده است که نشان از اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین مبین اسلام است.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه را میراث مهم و ماندگار امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید بر حضور مستمر و مداوم در این فریضه عبادی و سیاسی اهمیت داده و از این فرصت برای حل مسائل و مشکلات مردم استقاده کنند.

وی ادامه داد: نمازجمعه بهترین و به روزترین تحلیل را درباره مسائل سیاسی جامعه  داشته وبه خوبی  و درد مردم را به عنوان بلندگو بیان می کند. 

 وی اظهار کرد: نمازجمعه بهترین بلندگوی هفتگی برای رساندن خواسته ها و مطالبات مردم به گوش مسئولان است.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: اسلام شعار واحد و وحدت مردم است که یکی از جلوه های جدی اتحاد مردم همین نمازهای جمعه است که وحدت را به بهترین وجه در یک تابلو به تصویر می کشند. قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورتصریح کرد: مردم هرکجا احساس می کنند باید مسئله ای با زبان رسا بیان شود آن را با امام جمعه در میان می گذارند .

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سپس از تلاش های ارزشمند حجت الاسلام دهقان نژاد تقدیر و حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی را به عنوان مدیر جدید دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین معرفی شد

«موسوی» به عنوان مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین شد

حجت الاسلام حسن دهقان نژاد، مسئول سابق دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین هم در سخنانی گفت: نماز جمعه بصیرت افزا است، چرا که یکی از وظایف امام جمعه این است که دقیق‌ترین، به روزترین و بهترین تحلیل را از مسائل سیاسی جامعه ارائه دهد.

وی ادامه داد: نماز جمعه  یکی از جلوه‌های جدی اتحاد مردم است و هر هفته بستری فراهم می‌شود که مردم دور هم شده و موضع واحد بگیرند و به مردم یادآوری می‌کند که دوست و دشمن چه کسانی هستند و در چه جایگاهی قرار دارند و چه خطراتی می‌تواند وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، مسئول جدید دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز گفت: حضور چشمگیر مردان و زنان در نماز جمعه نوعی نمایش قدرت و اتحاد است؛ امام خمینی(ره) فرمودند؛ «نمازجمعه» نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و باید هرچه باشکوه تر اقامه شود.

وی اظهار کرد: میعادگاه های نماز جمعه در دوران ۸ سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مردمی رزمندگان محسوب می شد و برنامه های اعزام و جمع آوری کمک های جبهه در این مکان یعنی مسجدالنبی(ص) قزوین  صورت می گرفت.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha