چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عزاداری امام حسین

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: صداقت، اصل مهم تربیتی واقعه عاشورا است که با توجه به فشارها و مصائب، ذره‌ای از این اصل عدول نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا جمالی‌زاده در نشست معرفتی با عنوان  «اهمیت و جایگاه صداقت» که از سوی مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: قیام سیدالشهداء(علیه‌السلام) و نهضت عاشورا بر مجموعه‌ای از اصول و ارکان اخلاقی مبتنی بوده که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد.

وی، صداقت را یک اصل اخلاقی دانست و افزود: طبق بیان صریح روایات، برخورداری از صداقت و راستی، بهشت را برای انسان تضمین می‌کند، در این راستا، حادثه عاشورا صحنه مقابله صداقت و کذب بوده و این امر، یکی از تفاوت‌های مهم دو سپاه کفر و ایمان است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با استناد به آیه شریفه ۱۱۹سوره مبارکه توبه برترین صادقان را اهل‌بیت(علیهماالسلام) معرفی کرد و گفت: صداقت در زندگی تمام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) یک اصل مهم تربیتی است؛ در قیام امام حسین(علیه‌السلام) نیز با توجه به فشارها و مصائب ذره‌ای از این اصل عدول نمی‌شود.

جمالی‌زاده، جعل حدیث را یکی از سیاست‌های قبیح بنی‌امیه دانست و توضیح داد: بنی امیه برای اعتباربخشیدن به خلافت خود این احادیث را جعل می‌کردند، از این رو، اساس حکومت آنان بر کذب پایه‌گذاری شده بود.

وی با اشاره به پیامدهای منفی کذب اظهار کرد: اگر افراد جامعه به دروغ‌گویی عادت کنند، جامعه دچار تنش و اضطراب می‌شود و افراد به یکدیگر اطمینان و اعتماد نمی‌کنند؛ در این جهت فرقی بین جامعه دینی و غیر دینی نیست.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران گلستان، فقر، گمراهی، کمبود رزق و روزی و محرومیت از هدایت را از آثار وضعی دروغ دانست که در نسل‌های آینده نیز خود را نشان می‌دهد.

جمالی‌زاده در پایان تاکید کرد: پیشوایان دینی، دستورات دقیق و راهگشایی برای زندگی انسان‌ها ارائه داده‌اند که در گفتار و رفتار الگوی بشریت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha