جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فروتن

حوزه/ مسئول دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان، اعلام کرد: مهلت ثبت نام چهار عرصه «ادبیات عرب»، « منطق و فلسفه»، « کلام اسلامی» و « فقه و اصول» تا ۱۵ شهریور و «معارف قرآنی» تا ۳۰ شهریور در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ابوالفضل فروتن در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به المپیاد علمی نخبگانی کشوری طلاب در ۵ رشته و ۱۰ رقابت، اعلام کرد: با تمدید مهلت ثبت نام، تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این آزمون ملّی، ثبت نام کرده اند.

مسئول دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان، تشریح کرد: تعداد ۱۱۰۰ شرکت کننده در رقابت علمی نخبگانی ادبیات عرب سطح ۱، ۴۸۰ طلبه در علوم عقلی (منطق) سطح ۱، ۲۷۷ طلبه در علوم عقلی (بدایه الحکمه) سطح۲ و ۲۴۴ متقاضی در علوم عقلی (نهایه الحکمه) سطح ۳، تاکنون ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۸ نفر در رقابت علمی نخبگانی کشوری معارف قرآن سطح ۲ و ۳ ثبت نام شده اند، افزود: در رشته ی فقه و اصول، ۵۹۰ نفر در عرصه‌ی سطح ۱، ۳۵۴ نفر در سطح ۲ و ۳۰۶ نفر در سطح ۳، نام نویسی کرده اند.

حجت الاسلام فروتن اضافه کرد: ۶۳۴ نفر در رقابت علمی نخبگانی کشوری کلام اسلامی سطح ۱ و ۵۰۹ نفر در عرصه سطح ۲ و ۳ این رشته، تاکنون ثبت نام کرده اند.

وی با تاکید براینکه مهلت ثبت نام قابل تمدید نخواهد بود، تصریح کرد: مهلت ثبت نام برای چهار عرصه « ادبیات عرب»، « منطق و فلسفه»، « کلام اسلامی» و « فقه و اصول» تا ۱۵ شهریور و برای عرصه « معارف قرآنی» تا ۳۰ شهریور در نظر گرفته شده است.
 

نحوه برگزاری آزمون

مسئول دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان، در ادامه بیان کرد: در راستای آشنایی با نحوه ی برگزاری آزمون ها و کیفیت سوالات، آزمون آزمایشی در مهرماه برای تمامی رشته ها و عرصه های رقابتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون پایانی در سه مرحله برگزار می شود، تصریح کرد: مرحله نخست به صورت کتبی و مجازی در آبان ۱۴۰۰ ، مرحله دوم در دی ماه و مرحله سوم در بهمن ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام فروتن با بیان اینکه اولویت ما بر برگزاری حضوری امتحانات است، ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا، نحوه ی برگزاری مراحل دو و سه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان یادآورشد: متقاضیان می توانند از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی https://www.hozehkh.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند که طلاب غیرخراسانی باید ابتدا از طریق https://profile.hozehkh.com/fard/add?returnurl=http://www.hozehkh.com شناسه و رمز برای ثبت نام دریافت نمایند.

گفتنی است، اطلاعات بیشتر در کانال دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی به آدرس https://eitaa.com/joinchat/۳۸۶۲۵۶۰۸۳۲C۹abcc۹c۸۳۷ یا @reghabat_elmi قابل مشاهده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha