جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وبینار

حوزه/ وبینار آموزشی «طراحی بوم مدل کسب و کارهای صنایع خلاق و فرهنگی» به همت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نصرالهی، مدیر ارزیابی و نظارت صندوق پژوهش و فناوری کریمه در وبینار آموزشی طراحی بوم مدل کسب و کارهای صنایع خلاق و فرهنگی که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ضمن بیان تعریفی از استارتاپ ابراز داشت: استارتاپ ها، شرکت های نوپایی هستند که راهکارهای جدیدی را برای حل مسائل و مشکلات موجود در دنیای فناوری مطرح می کنند.

وی، رشد سریع در زمان کم، ریسک پذیر بودن، انگیزه و هدف، تأمین مالی، ارائه راه حل های نوین، مقیاس پذیر بودن آنها، عمر سه ساله را از مشخصه ها و ویژگی های استارتاپ ها عنوان کرد.

مدیر ارزیابی و نظارت صندوق پژوهش و فناوری کریمه بیزینس پلن را لازمه تجاری سازی دانست و یادآور شد: برای این که کسب و کارمان را به مرحله تجاری سازی برسانیم، بیزینس پلس را تهیه می کنیم؛ به این معنا که ابتدا باید ایده به خوبی شناسایی شود و برای آن ایده، مدل کسب و کاری را رسم کرده و سپس، از منتور خوب استفاده گردد.

وی اظهار داشت: در ابتدا، باید یک مسأله و مشکلی که در جامعه وجود دارد را شناسایی و برای آن راه حلی ایجاد کنید؛ هر کسب و کاری برای آغاز و موفقیت نیاز به مدل کسب و کار دارد؛ پس از شناسایی مسأله و طراحی ایده، به دنبال راه حل آن می گردیم و بر اساس آن ایده و راه حل، مدل کسب و کار را رسم می کنیم.

نصرالهی در ادامه به تشریح مراحل تهیه مدل کسب و کار پرداخت و ابراز کرد: بخش بندی مشتریان، ارزش پیشنهادی، منابع کلیدی، ساختار هزینه ای از مراحل تهیه مدل کسب و کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن شرکای کلیدی باید معیارهایی همچون مکمل بودن، تجانس در اهداف و تشابه در فرهنگ و ساختار را مد نظر داشته باشیم.

علاقه مندان می توانند با دانلود اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس از طریق لینک http://cafebazaar.ir/app/ir.isca.eshragh و نصب این اپلیکیشن، به متن کامل وبینار مذکور دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است: وبینارهای مدرسه فناوری فانوس برای ارتقاء یادگیری و توسعه توان تیم های نوپا در اکوسیستم فناوری های فرهنگی به صورت هفتگی در یک موضوع خاص و مورد نیاز اکوسیستم برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha