جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری امام حسین

حوزه/ امام جمعه کردکوی، یکی از مهم‌ترین آثار تربیتی محرم و عاشورا را ترویج فرهنگ حسینی دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ حسینی در جامعه زنده باشد، دشمنان اسلام بر آن جامعه مسلط نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شهرستان بندرترکمن مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) را با حضور شماری از اساتید و طلاب این مدرسه بصورت مجازی برگزار کرد.

در این نشست، حجت‌الاسلام محمدشیخی، واقعه عاشورا و نهضت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) را از ابتدای حرکت تا شهادت حضرت و دوران اسارت آل‌الله دارای اثر تربیتی برای فرد و جامعه دانست.

وی، پرهیز از عافیت‌طلبی و آسایش را نوعی ازخودگذشتگی دانست و گفت: زمانی که اسلام نیاز به حضور و مجاهدت انسان در میدان نبرد دارد، بیداری و تحمل مشکلات و دوری از وطن، لازم و ضروری است.

امام جمعه کردکوی با اشاره به شرایط زمان برای رفاه‌طلبی و آسایش، به سیره امام حسین(علیه‌السلام) اشاره کرد و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتی میان مومنان و مسلمانان را از دیگر نقش‌های تربیتی محرم دانست، و گذشت از جان را بالاترین درجه ایثار معرفی کرد.

شیخی، یکی از مهم‌ترین آثار تربیتی محرم و عاشورا را ترویج فرهنگ حسینی دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ حسینی در جامعه زنده باشد، دشمنان اسلام بر آن جامعه مسلط نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که فرزندان جامعه ما در مجالس امام حسین(علیه‌السلام) درس ایثار بیاموزند، نسل جوان حافظان و حامیان دین می‌شوند.

کارشناس مذهبی افزود: در جنگ تحمیلی هشت‌ساله نظاره‌گر حضور جوانانی بودیم که از مکتب امام حسین(علیه‌السلام) آموختند و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده، جان و آسایش خود و خانواده را نثار کردند، کاری که اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha