سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زندانیان بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق اسلامی بحرین گفت: مقامات بحرین از ناپدید شدن اجباری به عنوان یکی از ابزار های ایجاد رعب و وحشت و انتقام سیاسی استفاده کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق اسلامی بحرین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قربانیان "ناپدید شدن اجباری"، گفت: مقامات بحرین از ناپدید شدن اجباری به عنوان یکی از ابزار های ایجاد رعب و وحشت و انتقام سیاسی استفاده کردند.

این جمعیت ادامه داد: برخی از زندانیان سیاسی در معرض ناپدید شدن اجباری قرار گرفته و بعد از محاکمه ناعادلانه، اکنون در زندان نظامی "قرین" در بازداشت به سر می برند.

الوفاق با بیان اینکه زندانیان زندان نظامی "قرین" از جمله زندانیان فراموش شده هستند و باید فوری آزاد شوند، گفت: اسامی این زندانیان، محمد عبد الحسن المتغوی، فاضل السید عباس رضی، السید علوی حسین و مبارک عادل مبارک مهنا، محمد عبد الحسین صالح الشهابی است.

کمیته ای متشکل از ۸ کارشناس سازمان ملل متحده در سال ۲۰۱۸ خواستار تضمین تمامی معیار های محاکمه عادلانه بر اساس قانون بین المللی حقوق بشر شد و گفت: این زندانیان به صورت دسته جمعی توسط دادگاه نظامی محاکمه شده و براساس قانون بین المللی، محاکمه آنها ناعادلانه به نظر می رسد.

این کمیته از وضعیت آنها در زندان انفرادی و بازجویی، شکنجه و بدرفتاری در گرفتن اعتراف، ابراز نگرانی کرد و در نامه ای به مقامات بحرینی سؤالاتی را در خصوص نقض حقوق آنها از جمله ناپدید شدن اجباری، استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف، محرومیت از وکیل و دستیابی به نمایندگی قانونی مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha