چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست بصیرتی

حوزه/ در دوران امام سجاد(علیه السلام) که از هرگونه فعالیت و تحرک شیعیان ممانعت می شد، امام در ۴ قالب فعالیت خود را گسترش دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام)، نشست بصیرت افزایی عاشورایی با موضوع «چگونگی معرفت بخشی امام سجاد(علیه السلام) بعد از واقعه عاشورا»، به صورت حضوری و مجازی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام عبداللهی از اساتید حوزه گفت: در دوران امام سجاد(علیه السلام) که از هرگونه فعالیت و تحرک شیعیان ممانعت می شد، امام در ۴ قالب فعالیت خود را گسترش دادند.

وی افزود: دعا برجسته ترین روش امام(ع) بود که در این قالب مفاهیم سیاسی و اجتماعی و مسائل طبیعی و...را برای مردم بازگو می کردند، لذا باید فراتر از مسائل دعایی به صحیفه سجادیه نگاه کرد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان کرد: قالب بعدی عاطفه و احساسات بود. امام از روش گریه و اشک بر مصائب کربلا برای برانگیختگی عواطف و عقول مردم استفاده می کردند، سومین قالب، استفاده از فعالیت های پراکنده و تغییر موضوعیت برخی مفاهیم بود و چهارمین قالب، کادر سازی مخفیانه و آموزش نیرو و کادر خاص و اثرگذار در جامعه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha