جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین

حوزه/ رهبر نهضت اسلامی بحرین تأکید کرد: هر راه حلّی برای مشکل ملّی بحرین باید به برقراری عدالت و استقرار منجر شود و روابط را به شکل صحیح آن بازگرداند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه ای تأکید کرد: هر راه حلّی برای مشکل ملّی بحرین باید به برقراری عدالت و استقرار منجر شود و روابط را به شکل صحیح آن بازگرداند و این امر تنها از طریق راه حلّی امکان پذیر است که مورد رضایت دو طرف مؤثر در وضعیت موجود که میان آنها اختلاف وجود دارد، قرار گیرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اگر هر دولتی بخواهد به ملت خود احترام بگذارد، منافع ملّی را در نظر بگیرد و به صورت جدّی برای اصلاح تصمیم بگیرد، حتماً با طرف های دیگر وارد گفتگو می شود تا اصلاحی که کشور به آن نیاز دارد، انجام گیرد.

طرفی که باید به آن نگاه کند و برای اصلاح برای آن حساب باز کند، همان ملت و مخالفان هستند. این دو در کنار دولت می توانند، استقرار اوضاع را تحقق بخشند.

امّا دستیابی به رضایت چند نفر با راه حلّ ظاهری و لحظه ای، وضعیت را بهبود نمی بخشد و تضمین کننده استقرار نیست؛ چراکه موافقت و رضایت آنها به معنی موافقت و رضایت ملت نیست.

هیچ کدام از ما حق ندارد که نظر و دیدگاه ملت را مصادره کند و خود را به عنوان نماینده ملت بر آنها تحمیل کند.

گفتگو و مذاکره از طرف ملت تنها توسط کسی انجام می گیرد که ملت تعیین کند. در غیر اینصورت، این موضوع مختص خود مذاکره کننده و مسئولیت اوست.

هر راه حلّی برای مشکل ملّی بحرین باید به برقراری عدالت و استقرار منجر شود

هر راه حلّی برای مشکل ملّی بحرین باید به برقراری عدالت و استقرار منجر شود و روابط را به شکل صحیح آن بازگرداند و این امر تنها از طریق راه حلّی امکان پذیر است که مورد رضایت دو طرف مؤثر در وضعیت موجود که میان آنها اختلاف وجود دارد، قرار گیرد و هیچ کس از خارج یا داخل جایگزین این طرف نشود.

راه حلّ عاقلانه باید منبع و ریشه اختلاف را بررسی کند

راه حلّ عاقلانه باید منبع و ریشه اختلاف را بررسی کند، نه اینکه به بررسی برخی زیر شاخه های فرعی مشکلات اصلی اکتفا کند که از درک اصل مشکلات به دور است و نمی تواند راه حلی برای رسیدن به هدف ارائه دهد.

هر کس می خواهد صداقت و وفاداری خود را نسبت به وطن و مردم و دولت و همه گروه های ملی نشان دهد، باید برای حل فراگیر و صادقانه مشکلات اساسی تلاش کند.

این مسئله، یک مسئله سرنوشت ساز برای ملّت و وطن است و همه باید قدر آن را بدانند و حق آن را بدانند، بنابراین کسانی که در این راه حرکت می کنند به یاد داشته باشند که کل کشور و مردم خسته شده اند و نیاز به استراحت دارند، اما این خستگی شرافتمندانه است و امید می رود به دنبال آن گشایشی مطلوب برای همه مردم و برای کل کشور حاصل شود.

همه به ایمان و وطن پایبند باشند و همگی برای نجات وطن و بستن درهای فتنه، راه دین، ​​عقل، صبر، امر به معروف و نهی از منکر را در پیش بگیریم.

عیسی احمد قاسم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha