پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدا وزیر تعاون با علما

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات مردم را خوستار شده و تصریح کردند: ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولتمردان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در سفری یک روزه  وارد قم شد.

وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای امام علی بن جعفر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به دیدار مراجع عظام تقلید و علما رفت.

توصیه های آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به وزیر جوان دولت سیزدهم

ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولت مردان است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد،اظهار داشتند: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حافظ قرآن است که مایه مباهات است و مزیت بسیار گهرباری است. علاوه بر این شما جوان‌ترین مجموعه دولت هستید که قطعاً می‌تواند در ادامه راه کمک حالتان باشد، چرا که پیامبر اسلام (ص) نیز توصیه به جوان‌گرایی داشته‌اند و تاکید کرده اند د که به جوان‌ها نظر مثبت داشته باشید.

این مرجع تقلید تصریح کردند: جوان باتقوا، از ذخیره‌های اسلام و نظام اسلامی است که در ادامه مسیر این جوانی می‌تواند کمک‌حالش باشد.

معظم‌له افزودند: جدیت در کار، مزیت دیگری است که شما دارید و این مهم در همان شب رأی اعتماد برای ملت ثابت شد و شما در وزارتخانه حاضر شدید.

ایشان با بیان این که کار برای مردم و قدم برداشتن برای حل مشکلات مردم پاداش فراوانی دارد، اظهار داشتند: توجه همه مسئولان باید به مردم باشد و مردمی بودن و درک مشکلات آن ها، باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کردند: توجه به بیت‌المال یکی از موضوعات مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید و در عین‌حال صرفه‌جویی در بیت‌المال نیز مورد توجه قرار گیرد.

ایشان تصریح کردند: مسئولان در نظام اسلامی راهنما و الگوی مردم هستند و باید در رفتار و کارهای خود به این مهم توجه داشته باشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزودند: چنانچه عدالت را محور قرار دهید، قطعاً در کارتان موفق خواهید شد، چرا که این توصیه مولا و پیشوایمان حضرت امیر المومنین (ع) است.

ایشان خاطرنشان کردند: ایجاد کار یکی از اقدامات مثبت دیگری است و باید سعی کنید برای مردم کار ایجاد کنید، چرا که یکی از آفت‌ها، بیکاری است.

معظم‌له ابراز داشتند: خیلی از افراد جامعه از بیکاری به ستوه آمده‌اند که باید با برنامه‌ریزی برطرف شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کردند: گرانی مسئله دیگری است که مردم از آن رنج می‌برند و باید فکر اساسی برای آن شود، پایین آمدن ارزش پول ملی کشور واقعاً تأسف‌بار است که نیاز است برطرف شود.

ایشان بیان داشتند: باید به دنیا نشان دهیم که حکومت اسلامی در همه زمینه‌ها موفق است و برای همه مشکلات راه‌حل دارد.

معظم بیان داشتند: نباید این مهم را هم فراموش کنیم که دشمنان نظام در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به کشور بهره بگیرند و نباید زمینه را برای توطئه‌های آن ها فراهم کنیم.

کارهای بر زمین و معطل مانده را به حرکت در بیاورید

ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولت مردان است

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار حجت الله عبدالملکی وزیر رفاه کار و امور اجتماعی  که در دفتر ایشان برگزار شد، با قرائت آیه ای از قرآن کریم با توصیه هایی به وزیر رفاه،‌گفتند: درهمه کارها با امید جلو روید و ناامید نباشید گر چه مملکت دچار مشکلات عدیده است.

معظم له بیان داشتند: اما اگر دست به دست هم دهیم می توانیم مشکلات را رفع کنیم. لذا وارد شده است من کان لله کان الله له نگویید: "نمی‌توان" و "نمی‌شود" بلکه با همت، همه کارها حل شدنی است.

ایشان گفتند: یکی از موضوعات مهم جامعه ما بیکاری جوانان و مردم است هر جامعه ای که مردم آن بیکار باشند دچار مشکلات دینی خواهند شد بنابراین در درجه اول انتظار داریم در زمینه اشتغال اهمیت دهید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند:  ما سرمایه زیاد داریم عمده آن است درست به کار گرفته شود. سعی کنید به گونه ای مدیریت کنید که نفع آن به جوانان برسد.

ایشان در پایان گفتند: کارهایی را که بر زمین و معطل مانده است تشخیص داده و آن را به درستی به حرکت در بیاورید.

تغییر ساختارها در همه ارکان دولت باید عملیاتی شود

ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولت مردان است

آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین  نیز در دیدار با حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود که با برنامه‌ریزی درست و حساب شده گام‌های بلندی در مسئولیت جدید بردارید.

وی ادامه داد: توکل به خدا را به‌عنوان یک مبنا برای خود قرار دهید و با توکل به ذات اقدس الهی در مسیر رضایتمندی و خدمت به مردم گام بردارید.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: توکل به خداوند گره‌های کور را باز می‌کند و باید با مدد گرفتن از خداوند تلاش‌های خودمان را دوچندان کنیم.

وی ابراز داشت: خداوند به شما به‌عنوان یک جوان این توفیق را داده است که باانگیزه و نشاط در این وزارت‌خانه مردمی مشغول خدمت شوید و این چهار سال یک فرصت ارزشمند برای شما است که باید قدر آن را بدانید.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: سعی کنید در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های خودتان همواره یاد خدا را در نظر بگیرید و برای مردم مثال‌زدنی کشورمان سنگ تمام بگذارید.

وی بیان داشت: در کنار کارهای روزمره به مشکلات ساختاری کشور نیز بپردازید و با ایجاد کارگروه‌های مختلف ساختار صحیحی در ارکان مختلف دولت ایجاد کنید.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین بیان داشت: اگر این ساختارها را اصلاح کنید یک ریل‌گذاری مناسبی برای دولت‌های آینده ایجاد کرده‌اید.

وی به بیکاری اشاره کرد و گفت: سرمایه ما مردم است و انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را در کنار خودش داشته باشد.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین ابراز داشت: دشمنان به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان این که تصاحب فکر و اندیشه مردم هدف اصلی دشمنان نظام است، بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت‌گرفته است که باید با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد: رهبری‌های داهیانه رهبری و حضور مردم در صحنه همواره دشمنان را شکست داده است به همین علت تنها خطری که کشور را تهدید می‌کند تصاحب فکر و اندیشه مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری با دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره در کنار مردم و مسئولان است و این مهم در شیوع بیماری کرونا کاملاً مشهود است چرا که روحانیون در کنار کادر درمان به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران پرداختند که انصافاً جهاد کردند.

اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیازمند حمایت‌های بیشتر هستند

ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولت مردان است

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی اظهار داشت: در ابتدا انتخاب و انتصاب شما به این وزارتخانه کلان را تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق برای شما را دارم و از همین‌جا برای همکاری، همراهی و هم فکری اعلام آمادگی می‌کنیم تا بتوانیم در خدمت هیئت دولت و آیت‌الله رئیسی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آداب نماز، بیان داشت: یکی از صد ها آداب نماز این است که هر بار نماز می‌خوانید به‌گونه‌ای بخوانید که گویی آخرین نماز است.

آیت‌الله اعرافی افزود: می‌شود از این الهام گرفت و در همه کارهای خودمان این نگاه را داشته باشیم و فکر کنیم که این دفعه آخرین فرصت ما برای خدمت به مردم است.

وی ابراز داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تمام و استعداد خودمان را برای خدمت به مردم بسیج کنیم و خودمان را محو خدمت و کار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه در توصیه‌ای به مدیران دولتی و وزرای کابینه دولت سیزدهم بیان داشت: مسئولان باید به الگویی خوبی از مدیریت انقلابی تبدیل شوند به طوری که عقلانیت را با شجاعت و جسارت همراه کنند که این مهم بن‌بست شکن است.

وی با اشاره به صدساله شدن حوزه‌های علمیه ابراز داشت: حوزه‌های علمیه فروردین‌ماه سال آینده یک‌صدسالگی خود را تجربه خواهد کرد و باید گفت در حوزه‌های علمیه در پرتو انقلاب اسلامی تحولات خوبی رخ‌داده است.

آیت‌الله اعرافی بیان داشت: ۱۰۰ هزار نفر حوزوی از سراسر کشور و همچنین ۱۱۰ ملیت از کشورهای مختلف در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند که از این میان ۱۰ هزار استاد مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود دارد، تصریح کرد: حجم مقالات و آثار تحقیقی در قم بسیار بالا است و در زمینه علوم اسلامی رتبه اول را در کشور دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز داشت: علاوه بر این بیش از ۱۰۰ مجله از حوزه مجوز دارد و غیر از مجله‌های علمی است که در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی به پیشرفت حوزه‌های علمیه بانوان اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از انقلاب در حوزه بانوان به‌صورت نظام‌مند تحول خوبی صورت‌گرفته است و علاوه بر این در حوزه بین‌الملل نیز در طی این دهه‌ها اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

آیت‌الله اعرافی به جایگاه علمی قم اشاره کرد و بیان داشت: قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است و نهادهای مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن ها بهره برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: برای کارکرد اجتماعی حوزه کارگروه‌های جهادی را سامان دادیم به طوری که هم اکنون ۱۰ هزار نفر جهادگر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در حوادث و بلایای طبیعی و سایر موارد مانند بیماری کرونا جهادگران حوزوی در خدمت مردم بودند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

وی ابراز داشت: علاوه بر این ستادهای راهبری اجتماعی حوزه‌های علمیه تعاملات خوبی نیز با نهادها و سازمان‌ها داشته‌اند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: تهیه پژوهش‌های موردنیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است.

وی به مأموریت‌ها و رسالت‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در زمینه بیمه‌ها نیز باید صنعت بیمه ارتقا داده شود و علاوه بر این در زمینه یارانه‌ها نیز می‌توان هدفمندتر و دقیق‌تر کارکرد و دنیا نیز تجربه‌هایی در این زمینه دارد که باید با حفظ الگوی ایرانی اسلامی از آن ها بهره برد و خصوصاً باید تدابیری اندیشیده شود که اقشار آسیب‌پذیر جامعه زیر چتر بیمه و هدفمندی یارانه‌ها باشند.

باید در علوم مختلف به نخبگان و جوانان اعتماد کرد

ایجاد اشتغال و مهار گرانی خواسته اصلی مردم از دولت مردان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی صبح امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم طی سخنانی اظهار داشت: توجه به کودکان و تولید محتوی مناسب برای آن هایکی از اهدافی بوده است که بنده دنبال کرده‌ام.

ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha