شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دهدشت

حوزه/ نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان کهگیلویه با مسئولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان با مسئولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و با حضور مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، شب گذشته در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی با اشاره به سفر ۲ روزه مسئولانی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به استان، گفت: در این سفر ضمن برگزاری قرارگاه منطقه ۱ نشست مشترک با فعالان فرهنگی دو شهرستان کهگیلویه و گچساران در دستور کار قرار گرفت.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این استان از سابقه فرهنگی برخوردار بوده و از دیرباز مهد فرهنگ بوده است.

حجت‌الاسلام عبودی ادامه داد: نهاد امامت جمعه هر شهر به عنوان قرارگاه فرهنگی با فرماندهی امام جمعه رویکردهای فرهنگی را با حساسیت دنبال می‌کند.

کار فرهنگی را به پول گره نزنید | ۴۰۰ طلبه خروجی یک هیئت مذهبی

*نبود امکانات فعالان فرهنگی را دلسرد نمی‌کند

حجت‌الاسلام  علی وحدانی‌فر هم در این مراسم، دهدشت را مهد تمدن و فرهنگ خواند و با اشاره به بافت تاریخی این شهر گفت: وجود آثار و بناهایی از قبیل هفت امامزاده و سه مسجد حکایت از این دارد که زمانی پایگاه فرهنگی بود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: انتخاب نام «هفت گنبد»شایسته این دیار با تمدن و فرهنگ است.

کار فرهنگی را به پول گره نزنید | ۴۰۰ طلبه خروجی یک هیئت مذهبی

وی با اشاره به دغدغه جوانان برای فرهنگ گفت: با وجود همه مشکلات و موانع اما جوانان در حوزه فرهنگ دارای ایده و سبک و نظر هستند و همکاری خوبی با نهاد امامت در دهدشت دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: هیأت‌های مذهبی با اهتمام جدی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلوه‌های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه دهدشت بیان داشت: مساجد ساماندهی شده و جوانان با اراده و انگیزه انقلابی امورات را در دست گرفته‌اند به طوری که در مسجد جامع حداقل ۵۰ نیروی جوان پای کار برنامه هاست.

۴۰۰ طلبه خروجی یک هیئت در دهدشت

وی، نخبگان فرهنگی را تربیت یافته هیأت‌ها خواند و افزود: هیأت انصار با سه دهه سابقه درخشان در پرورش نیروی دینی فعالیت دارد و به گفته مسئول این هیأت تاکنون ۴۰۰ طلبه خروجی داشته است.

کار فرهنگی را به پول گره نزنید | ۴۰۰ طلبه خروجی یک هیئت مذهبی

حجت‌الاسلام «حسنی سعدی» مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم گفت: درچارچوب نظام اسلامی سه گانه امام جماعت، امامت جمعه و امام جامعه وجود دارد که این سه گانه به نماز جماعت«مسجد»، نماز جمعه«مسجد جامع» و مناسک حج «مسجد الحرام» پیوند می‌خورد.

حجت‌الاسلام حسنی سعدی با بیان اینکه ائمه جمعه محور کار فرهنگی هستند، تصریح کرد: فعالان فرهنگی حول این محور به فعالیت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در کشور خلاء قانونی به هیچ وجه نداریم؛ در حوزه فرهنگ قوانین مرتب و به روزی تدوین شده است، اما خلاء مجری قانون داریم.

حجت‌الاسلام سعدی بیان داشت: فعال فرهنگی دغدغه‌مند کمبود امکانات و بودجه را دخیل نمی‌کند واقعیت این است گره زدن کار فرهنگی به پول به فرهنگ آسیب می‌زند.

کار فرهنگی نیازمند بازتعریف است

حجت‌الاسلام محمدیان، مدیر اداره برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نظرات کارشناسی فعالان فرهنگی در تصمیم گیری حوزه فرهنگ موثر و راهبردی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما نیازمند بازتعریف کار فرهنگ ذیل آرمان‌های کلان انقلاب هستیم که کار یکدیگر را خنثی نکنیم لازمه این کار وجود فعالان فرهنگی با سواد، دغدغه‌مند و کار بلد است.

کار فرهنگی را به پول گره نزنید | ۴۰۰ طلبه خروجی یک هیئت مذهبی

محمدیان افزود: آمارهای غیر واقع و تعمیم مشکل کوچک به همه کشور آسیب‌زا است؛ دغدغه فرهنگی باید مبتنی بر دقت باشد یعنی وقتی می‌گوییم ۵۰ درصد جامعه این مشکل را دارد باید دقیقا همین آمار باشد نه اینکه اگر در یک خیابان معضلی پیش آمد بگوییم شهر از دست رفت!

وی، دشمن‌شناسی و وقت شناسی را لازم دانست و گفت: در انجام کار فرهنگی «کاکل اقدام را به زلف امکانات گره نزنیم.»

در این نشست فعالان فرهنگی دغدغه‌ها و چالش‌های فرهنگ شهرستان را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha