جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین فولادی

حوزه/ مدیرکل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه از ایجاد سه مرکز برای شتاب‌دهی به استعدادهای حوزوی در شهرهای قم، مشهد و اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین فولادی در دیدار ایده پردازان طرح شهید بیاضی زاده، اظهار داشت: این مراکز شامل مجموعه  اوجمان و آنام در قم به عنوان فضای پیشرو در فضای حوزه‌های علمیه، مجموعه مهام در مشهد و شمسا در  اصفهان برای شتاب‌دهی به استعدادهای مدیریتی و یا شتاب‌دهنده استعداد برای برداشتن موانع از پیش روی نخبگان بدون دستورالعمل‌های اداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به نخبگان و  شکل گیری مجموعه ای بنام نجم اشاره کرد و افزود: نجم مجموعه ای ثبت شده نیست و در واقع یک دغدغه و هویت و همچنین هدف کلان است که از سال ۹۲-۹۳ فعال شده و مخفف نخبگان جوان مؤمن است که به جای اینکه روی رشد فردی تمرکز کنیم آن را در گروه رشد نخبگان تعریف می‌کنیم.


مدیرکل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدای رهبری خود از سال ۶۸ تا ۹۸  در دیدارهایی که با بزرگان حوزه داشتند، رسیدگی به حوزه و نخبگان را مورد تأکید قرار داده‌اند که این نشان از اهمیت موضوع دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام  فولادی با تاکید بر اینکه نخبگان شاه کلید تحقق مطالبات رهبری بوده و کلید تحول به شمار می‌روند، تصریح کرد: خدمت به نخبگان هدف ما است و این استراتژی سبب می‌شود نخبگان مسأله‌های دیگر ما را حل کنند.


این محقق حوزه گفت: نخبه را فردی می‌دانیم که دارای ویژگی‌های اساسی از جمله این که توان تشخیص مسأله را دارد و با خلاقیت و قدرت حل مسأله می‌کند.


وی بیان کرد: ما به عنوان خادم نخبگان به دنبال برداشتن موانع از پیش پای نخبگان هستیم و براین باوریم که چرخه نخبه‌پروری در حوزه روز به روز باید فعال‌تر باشد.


مدیرکل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: برای نخبه‌پروی در حوزه علمیه باید استعدادهای درخشان را وارد حوزه کنیم. امروزه باید روی ورودی‌های حوزه ساز و کار جدی و جدیدتری سرمایه‌گذاری شود.


حجت الاسلام فولادی بیان کرد: پس از جذب استعدادهای درخشان باید شناسایی استعدادهای ویژه در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و با تعریف مأموریت مشخص امور را دنبال کرده تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.


مدیرکل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه یک نخبه باید باید از نظر علمی، مهارتی، اخلاقی، بصیرتی و معیشتی مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین توجه به تربیت استعدادهای مدیریتی به عنوان مدیران نظام انقلاب اسلامی نیز یک ضرورت است و می‌توان از بین استعدادهای درخشان حوزه آنان را شناسایی و برای توانمندسازی مدیریتی آنان در زمینه تفکر سیستمی، آینده پژوهشی و حل مسأله برنامه‌ریزی کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر مجموعه‌هایی که تحت عنوان حمایت از نخبگان در حوزه فعال هستند به صورت جهادی امور را دنبال کرده و نیک اندیشان نیز از آنان حمایت می‌کنند که هیچ کدام نیز قرارداد استخدامی و پرداخت ثابت ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha