جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسئول بسیج رسانه کشور

حوزه/ مسئول بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه هر جا فقه ورود نکند، آسیب خواهیم دید، گفت: همان طور که اگر در بازار به فقه توجه نشود دچار مشکل خواهیم شد، در عرصه رسانه نیز باید مراقب فعالیت‌ها و بار معنایی کلمات باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه، پیش از ظهر امروز در دیدار امام جمعه همدان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه، اظهار داشت: مجموعه بسیج رسانه در سراسر کشور با بیش از ۱۵ هزار عضو فعال، ظرفیت مناسبی در عرصه رسانه‌ای است که هر لحظه به دنبال تقویت و رشد در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مطالب منتشر شده گاهی بیش از ۲۰ میلیون بازدید در سراسر کشور دارد، گفت: در کنار خبرگزاری‌ها و خبرنگاران، مجموعه‌های خانه مطبوعات در سراسر کشور همراهی خوبی با بسیج رسانه داشته و دارند و از این ظرفیت می‌توان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به نحو احسن استفاده کرد.

بصیری با اشاره به اینکه بسیج رسانه ترویج معارف دینی در جامعه را یکی از وظایف خود می‌داند، خاطر نشان کرد: در فقه رسانه دچار سوالات اساسی هستیم که باید به آن جواب داده شود.

وی با تاکید بر اینکه هر جا فقه ورود نکند آسیب خواهیم دید، گفت: همان طور که اگر در بازار به فقه توجه نشود دچار مشکل خواهیم شد، در عرصه رسانه نیز باید مراقب فعالیت‌ها و بار معنایی کلمات باشیم.  

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه توجه به اخلاق در رسانه از ضروریت‌ها است، یادآور شد: از بزرگان حوزوی و اساتید اخلاق می‌خواهیم تا با برگزاری دروس اخلاق برای خبرنگاران و اصحاب رسانه، مجموعه بسیج رسانه را در این مسیر یاری دهند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل خوبی بین مسئولان بسیج رسانه و مسئولان کشوری و استانی برقرار است، مطرح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در بسیج رسانه به دنبال آن هستیم، تلاش برای رفع مشکلات جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران است.

بسیاری از خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی هم در این دیدار با بیان اینکه جدی گرفته نشدن رسانه یکی از سیاست‌های غلط موجود در هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: از آنجایی که مدیریت افکار عمومی در دستان رسانه است، بنابراین عدم حمایت و توجه به این مسئله مهم می‌تواند مشکلاتی را در سطح جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: این مشکل ناشی از همین سیاست غلطی است که به رسانه آن طور که باید توجه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر لزوم تشکیل یک جبهه منسجم در جبهه جریان انقلابی، یادآور شد: جبهه انقلاب در برابر فضای مجازی رها شده و برخی مطالب منتشر شده در این فضا نباید بی‌تفاوت باشد و با قدرت و انسجام، به صورت برنامه ریزی شده باید در این حوزه ورود کند.

وی افزود: بسیج رسانه به عنوان یک مجموعه انقلابی می‌تواند به عنوان متولی، مسئولیت این کار را برعهده بگیرد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به تربیت نیرو و کادر بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در عرصه کادر سازی، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران آمادگی کامل برای همکاری با بسیج رسانه را دارند، مطرح کرد: تعداد فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی دشمن در برابر فعالان این عرصه در داخل کشور، تعداد بسیار اندکی است، بنابراین می توانیم از طریق تربیت نیرو و کادر سازی به مقابله با دشمن در این میدان برویم.

وی با اشاره به فعالیت اصحاب رسانه و برخی از افراد بسیجی به عنوان نیروی مطالبه‌گر در فضای رسانه‌ای، یادآور شد: گاهی خلاف شرع بودن یا نبودن مسئله‌ای به راحتی قابل تشخیص نیست و به همین دلیل است که فعالان این عرصه باید نسبت به مباحث اخلاق رسانه آشنایی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha