سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ دوران امام سجاد علیه السلام در حقیقت دوران خفقان و مظلومیت شیعه بود؛ لذا امام (علیه السلام) مجال حضور فعال درجامعه را نداشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام به این شرح است:


باسمه تعالی
بدون ‏تردید هرکدام از حضرات معصومین (علیهم السلام) در عصر خود به عنوان اسوه کامل انسانیت و بارزترین نمونه کمالات و صفات انسانی بوده‏اند و این فضائل و کمالات از مهم‏ترین صفات پیشوایان معصوم (علیهم السلام) در طول حیات و بعد از شهادت آن بزرگواران، به شمار می رفته لذا محبت و عشق به آن انوار مقدسه در قلوب انسان های مشتاق و علاقه مند در طول تاریخ همیشه گرم و جوشان بوده و هیچگاه سرد و خاموش نمی شود. 

حتی دشمنان ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) نتوانستند این حقیقت را انکار کنند و بارها زبان به اعتراف گشوده و مناقب، فضائل و کمالات پیشوایان معصومین (علیهم السلام) را به دیگران یادآور شده‏اند.

دوران امام سجاد (علیه السلام) در حقیقت دوران خفقان و مظلومیت شیعه بود؛ لذا امام (علیه السلام) مجال حضور فعال درجامعه را نداشتند. با وجود این اوضاع و احوال، به نشر احکام و مسایل دین اسلام به هر نحو ممکن می‌پرداختند. از آن جمله بسیاری از مسایل مهم اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و ... را در قالب دعا برای شیعیان بیان می‌فرمودند.

امید است به بهانه اینگونه برنامه ها که یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است نکاتی از زندگی آن امام همام بیان شود تا دلها را از زنگار جهل و خرافه‏ زدوده و در پرتو دوستی اهل بیت (علیهم السلام) گامهای سعادت به سوی کمال برداشته شود . ان شاء الله... 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha