جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز مناجات

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها ملهم به اخبار فرشتگان الهی بودند، گفت: کسانی می‌توانند به حرم فرشتگان الهی راه پیدا کنند که فوق علم باشند و به تزکیه و تهذیب رسیده باشند و این راه برای سایرین هم باز است و حضرت معصومه سلام الله علیها هم همین‌گونه بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عاشورا و کربلا، یک زمان و مکان خاص نیست، اظهار کرد: عاشورا یک مدرسه بزرگ فوق زمان و مکان است و پیش نیاز ظهور است که ما را برای ظهور ولی الهی آماده می‌کند.

وی با اشاره به درس‌ها، عبرت‌ها و پیام‌های عاشورا ابراز کرد: هر واقعه‌ای یک پیام دارد و هر پیام نیز نیاز به یک پیامبر دارد و پیامبر عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها هستند و اگر حضرت زینب سلام الله علیها نبودند پیام عاشورا در کربلا می‌ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها، عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه هستند، افزود: علم حضرت زینب سلام الله علیها علم مدرسه و دانشگاه نبود، بلکه علم لدنی بود که از پدر و برادران خود به ارث بردند و اهل نقل حدیث بودند و در ۶ سالگی خطبه مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها را برای دیگران نقل می کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها ملهم به اخبار فرشتگان الهی بودند، افزود: کسانی می توانند به حریم فرشتگان الهی راه پیدا کنند که فوق علم باشند و به تزکیه و تهذیب رسیده باشند و این راه برای سایرین هم باز است و حضرت معصومه سلام الله علیها هم همینگونه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با بیان اینکه راه ارتباط با فرشتگان به تهذیب، شب زنده داری، عبادت و معرفت است، گفت: حضرت زینب سلام الله علیها اسرار قرآن را در محضر پدر، مادر و دو برادر فرا گرفته بودند و با عبادت و تهذیب نفس به جایی رسیدند که بتوانند با وجود رنج‌ها و مصیبت های فراوان پیام عاشورا را منتقل کنند.

وی با اشاره به صبر حضرت زینب سلام الله علیها، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند مؤمن باید سه نوع صبر داشته باشد که عبارت است از صبر بر معصیت، صبر بر طاعت و صبر بر مصیبت که حضرت زینب سلام الله علیها نماد هر سه نوع صبر بودند و صبر را شکست دادند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کسی می تواند صبر را شکست دهد که در مرحله شکر باشد، گفت: افرادی که مقابل مصیبت جزع و فزع می کنند مردودی‌های صبر هستند و افرادی که مقابل مصیبت صبر می‌کنند قبول شدگان در این امتحان هستند اما افرادی هم هستند که علاوه بر صبر شکرگزار خداوند هم هستند که این افراد جزو ممتازان امتحان الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام الله علیها از کربلایی که همه اش مصیبت بود، فرصت ساختند، افزود: اولین فرصتی که حضرت زینب سلام الله علیها از این مصیبت ساختند در ورود به شهر کوفه بود که سخنرانی کردند و همه اهالی کوفه را به یاد امیرالمؤمنین(ع) انداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha