پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران، بحث واکسیناسیون کادر، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران را ضروری و جدی دانست و گفت: باید به سمت واکسینه سازی همگانی در حوزه های علمیه خواهران حرکت کنیم تا هم از دیگر نهادهای علمی و آموزشی کشور در این مسیر عقب نمانیم و هم بتوانیم نظام آموزش حضوری را با سرعت اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مراسم اختتامیه نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که امروز در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، به مسئله آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: در بحث آموزش ما باید به شرایط عادی برگردیم و بتوانیم خود و برنامه ها را با شرایط موجود کرونایی تطابق دهیم و با توجه به این که کرونا فرصت های بسیاری را جهت آموزش های مجازی پیش روی ما گذاشت، از این فرصت و ظرفیت جهت ارتقاء تحصیل و تربیت استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: برای بازگشت به شرایط عادی در مرحله اول باید تقویم روشنی برای حرکت حوزه به سمت حضوری سازی تعلیم و تربیت تدوین شود و تا جایی که می توانیم در یک منطق معقول مطمئن حوزه را به این سمت حرکت دهیم.

وی همچنین بحث واکسیناسیون کادر، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران را ضروری و جدی دانست و افزود: باید به سمت واکسینه سازی همگانی در حوزه های علمیه خواهران حرکت کنیم تا هم از دیگر نهادهای علمی و آموزشی کشور در این مسیر عقب نمانیم و هم بتوانیم نظام آموزش حضوری را با سرعت اجرایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: مدیریت های استانی و مدیران مدارس لازم است ترتیبی اتخاذ کنند تا هم بحث واکسیناسیون به صورت صحیح و سریع اجرایی شود و هم تا حد امکان دروس به صورت حضوری و یا تلفیقی از حضوری و مجازی برپا گردد.

وی استفاده و بهره مندی از نظرات متخصصان پزشکی و بهداشتی در بحث آموزش حضوری را مهم برشمرد و گفت: ایمنی در برگزاری دروس به صورت حضوری از اولویت ها است و لازم است نظرات و خط قرمزهای موجود در این زمینه به صورت کامل رعایت شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که ما باید در مسیر جامعه پذیر کردن آموزش حضوری گام برداریم، اظهار داشت: برای موفقیت در این مسیر باید برنامه ریزی های مناسب و قابل قبولی داشته باشیم و بتوانیم جامعه هدف را اقناع کنیم.

وی در ادامه با بیان این که ما باید در مدیریت و انجام فعالیت ها، مراقبه نفس داشته باشیم و فقط برای رضای خدا کار کنیم، افزود: با ۱۰ روز فعالیت درخشان و مورد رضای پروردگار می توانیم به نتیجه ای برسیم که با ۱۰ سال فعالیت غیردرخشان این نتیجه حاصل نمی شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید در کارها صبور و ابواب باشید که من امور شما را تصحیح می کنم، یعنی اگر رضای خدا را در کارها داشته باشیم و در امور زندگی هر لحظه با بازگشت به خدا حرکت کنیم، یقین داشته باشیم که خداوند ما را یاری خواهد کرد و در تاریخ نمونه های فراوانی داریم که پیامبر اکرم(ص) و امام حسین(ع) نمونه بارز این قضیه هستند.

وی با بیان این که همه مشرکان مکه با هم توافق کردند و به احزاب مختلف جهت مخالفت با پیامبر اکرم(ص) تقسیم شدند در حالی که پیامبر اکرم تنها بود، خاطرنشان کرد: با این حال می بینیم که پیامبر(ص) با تحمل سختی ها و جلب رضای پروردگار پیروز واقعی میدان شد و نتیجه این پیروزی هر روز نمایان تر می شود و این مسئله در حادثه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) هم مشهود است و بعد از گذشت قرن ها این نور حسین است که پرفروغ تر شده و می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: اگر برای رضای خدا فعالیت کرده و حرکت می کنیم، بدانیم پیروزیم و حرکت ما قطعا نتیجه بخش خواهد بود هر چند که نتیجه آن برای آیندگان مشهود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha