پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصاحبه با حجت السلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام عبداللهی گفت: برای اجرایی شدن الزامات و اقتضائات ارتقای مرکز تربیت معلم مبلغ به دانشکده، همه تلاش خود را به کار بسته ایم و در حال پی گیری هستیم و امید است با آوردن رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته های کارشناسی که مقدمات بعضی از آن طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب دراین سطح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبدالهی در نشست هم اندیشی مدیران مرکز تربیت معلم مبلغ با دکتر خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان  که در قم برگزار شد، گفت: این مرکز در سال ۹۷ با ایده و طرحی که از سوی مدیر حوزه و ریاست دانشگاه فرهنگیان ارائه شد، در قالب مرکز آموزشی آغاز به کار کرد و بعد از یک دوره آزمایشی با طرحی در هیئت امنای فرهنگیان با عنوان مرکز تربیت معلم مبلغ تصویب شد و بعد از یک سال فعالیت، مجدد در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به دانشکده ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ، افزود: برای اجرایی شدن الزامات و اقتضائات این دانشکده، همه تلاش خود را به کار بسته ایم و در حال پی گیری هستیم و امید است با آوردن رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته های کارشناسی که مقدمات بعضی از آن طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب در این سطح کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از افتخارات این دانشکده راه اندازی دفتر مطالعات تربیت دینی است که این دفتر از ایده های دکتر خنیفر بوده و به امضای آیت الله اعرافی و خود دکتر هم رسیده است.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: این دفتر متشکل از چند گروه پژوهشی است و به زودی جذب ۵۰ پژوهشگر هم فراخوان می شود.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ افزود:  ۱۲ کلان پروژه بزرگ برای فعالیت این دفتر طراحی و به تفاهم سازمان پژوهش و برنامه ریزی و سازمان برنامه بودجه، رسیده است.

وی اظهار داشت: همه اقدامات به همراه مجله علمی تربیت معلم تراز و هسته های علمی ۸ گانه و راه اندازی انجمن علمی هر استان که برای تهران و مشهد در هفته های پیش رو کار خودش را آغاز خواهد کرد، به همت آیت الله اعرافی و دکتر خنیفر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    19 2
    ای کاش خبرگزاری در ذیل اخبار مسئولان بخش‌های مختلف، لینک اخبار و مصاحبه‌های قبلی آنان را نیز جهت اطلاع خوانندگان بیاورد تا معلوم شود بیشتر این ادعاها و وعده‌های بدون پشتوانه قوی کارشناسی و برنامه‌ریزی، قبلاً نیز بارها از سوی ایشان اعلام شده و البته علی‌رغم گذشت زمان بسیار از سررسید این وعده‌ها، خبری از عملی‌شدن آن‌ها نیست. این بنده خدا نمی‌داند دانشکده چطور راه‌اندازی می‌شود و چه الزاماتی دارد، می‌گوید «امید است با آوردن رشته‌های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های کارشناسی که مقدمات بعضی از آن طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب در این سطح کنیم.» فکر می‌کند برگزاری دوره ارشد مثل یک کارگاه آموزشی است که شب خواب‌نما شده و صبح برگزار نماید!! یکی به این بزرگوار یادآوری نماید که برای آوردن و برگزاری دوره ارشد و حتی کارشناسی در ترم جاری یا آینده این سال تحصیلی، یکی از مقدماتی که مدعی طی‌شدنش هستید، آن است که در آزمون سراسری امسال اعلام و داوطلبان در آن شرکت نموده باشند. آیا این مسئله تحقق یافته است؟ بماند از امکانات و تجهیزات، سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی، اساتید دوره، و... . امید که طلاب عزیز این شعارها را جدی نگرفته و ذهن‌شان را مشغول نکنند.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      برادر عزیز شما که مسئولیت ... داشته اید و از همان مجموعه عذر شما خواسته شده طبیعی است این حرف ها را بزنید... اگر این حرفها و مطالب درست نباشد که این همه مسئولان ارشد فرهنگی کشور از دبیر شورای عالی انقلاب تا ریس سازمان پژوهش و برنامه ریز یکشور تا کمیسون اموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و... بازدید دانشکده ای که رسمیت داره نمی امدند و بودجه و اعتبار نمی دادند و ان سخنان را نمی گفتند کافی است مخاطبین همین موارد را در اینترنت دنبال کنند ضمنا این ها همه عضو هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان هستند و خودشان در جریانند. پس کور شود هر آنکه نتواند دید... خدا ما را از تنگ نظری و حسادت و غفلت نجات بده انشالله . بهتر است به کارتان بپردازید. ایام به کام
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      لازمه یه کاری بشه فراتر از شعار. هر کسی این کار رو بکنه دستش رو می بوسیم.
  • ali IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    15 1
    با سلام چند نکته درباره این خبر: 1. نوشتید: (بعد از یک سال فعالیت، مجدد در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به دانشکده ارتقاء پیدا کرده است): اگر این مرکز به دانشکده ارتقاء پیدا کرده چرا هنوز خبر می زنید مرکز تربیت مبلغ معلم؟؟؟ الان بیش از یک سال است که خبر می زنید که این مرکز دانشکده شده است پس کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 2. نوشتید: (رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته های کارشناسی که مقدمات بعضی از آن طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب در این سطح کنیم.): اگر کمترین اطلاعاتی از دانشگاه فرهنگیان داشتید متوجه می شدید که دانشگاه فرهنگیان جذب از بیرون مجموعه آ»وزش و پرورش ندارد یعنی نمی تواند داشته باشد و فقط برای فرهنگیان است این آقا چطور طلاب را در دانشگاه جذب می کند؟؟؟ و رشته اجرا می کند؟؟؟؟ مبادی ورودی دانشگاه فرهنگیان از دو مسیر است 1- کنکور سراسری و 2- آزمون استخدامی که هیچ کدام از این مسیرها برای ارشد نیست 3. نوشتید: (رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ افزود: ۱۲ کلان پروژه بزرگ) شما نمی خواهد 12 پروژه کلان نام ببرید فقط یکی دو تا رو نام ببر ببینیم پروژه کلان چیه که 12 کلان پروژه بزرگ طراحی کرده اید؟؟؟؟؟ 4. نوشتید: (مجله علمی تربیت معلم تراز و هسته های علمی ۸ گانه و راه اندازی انجمن علمی هر استان که برای تهران و مشهد در هفته های پیش رو کار خودش را آغاز خواهد کرد،): من سالهاست اخبار شما را می خوانم در سه سال گذشته بالغ بر 20 بار خبر زدید که مجله .... راه اندازی شده است در این چند سال هنوز یک شماره از مجله چاپ نشده است چرا اینها را سایتتان بارگزاری می کنید. شاید بگویید که ما مسئول راست یا دروغ گفته های افراد نیستید ولی چون شما منسوب به حوزه هستید باید دقت داشته باشید که اخبار حوزوی صحت داشته باشد نه این که هرچه بگویند بنویسید و رفته رفته اعتبار خودتان را از دست بدهید. و من الله التوفیق
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      آفرین. والا باید جدای از شعار کاری بشه هم برای طلاب و هم برای حفظ دیانت آموزش و پرورش و بچه های مردم
  • اکبر IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    14 1
    این خبرها را می زنید بیچاره طلبه ها فکر می کنند جذب می شوند در حالی که این واقعیت نداره
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    سلام علیکم و رحمت الله ببخشید یک سوال از خدمتون دارم اگر ممکنه لطفا پاسخ بدید؟ اگر کسی سابقه بیمه عمر از طریق حوزه داشته باشد به تعداد سنوات بیمه از سن ان شخص کم می شود تا بتوانم در آزمون ثبت نام کنم؟ مثلا من در حال حاضر 6 سال سنم بیشتر است نسبت به مدرکی که دارم ولی حدود 8 سال سابقه بیمه دارم. شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارم؟