پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عاملی مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، اطلاع رسانی را نیاز امروز حوزه دانست و بر ضرورت پیوست تحلیلی در فعالیت های رسانه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشست همکاران بخش رسانه این حوزه که به منظور ارائه گزارش، تبیین برنامه ها و تکریم حجت الاسلام محمدی، مشاور سابق رسانه ای برگزار شد، با اشاره به کار جهادی و از طرفی حجم فعالیت های متنوع و گوناگون در حوزه علمیه‌ خراسان یادآور شد: این گستردگی کار ها، فعالیت و تلاش مجدانه رسانه ای را می طلبد که جای تشکر از این بخش را دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه کاری که بخواهد به لحاظ کمّی و کیفی در حد و اندازه یک مجموعه باشد، متوقف بر چند امر است که باید به صورت مبنایی به آن توجه کرد، بحث دانش را نخستین نکته برشمرد و گفت: بر اساس روایات، اگر اندیشه ای پشت سر یک فعل نباشد به نتیجه نمی رسد و کسی که بدون پشتوانه علمی بخواهد گام بردارد، کار بی حاصلی انجام خواهد داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انتخاب مسیر به پشتوانه معرفتی و دانشی و نگاه عام در کنار دقت خاص و تخصص نیاز دارد، ابراز کرد: باید ساز و کارها را دانست و برنامه داشت.

وی خاطر نشان کرد: دانش و تخصص نباید ایستا باشد، بلکه دانش افزایی که از مسلمات و ضرورت های زندگی فردی و اجتماعی انسان است باید مدنظر قرار گیرد و حرکت نو، روزآمد و کارآمد با برنامه مستمر و دانش تخصصی داشت.

توجه به توانمندسازی نیروهای درون حوزه علمیه خراسان در بخش های مختلف از برنامه های مورد تاکید حجت الاسلام و المسلمین عاملی بود که در این باره به ایجاد مدرسه عالی تربیت با همین هدف اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: بحث توانمندسازی نیروها می بایست مستمر و متکفلِ روزآمدی و کارآمدی باشد و این مسئله در کلیه عرصه ها و بیش از همه در رسانه و روابط عمومی صدق می کند.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه رسانه ای این حوزه در سطح ملی و بین المللی، دلیل آن را لزوم پاسخگوی حوزه علمیه به نیازهای مجموعه حوزه، نظام، جامعه و ملل دنیا عنوان کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رسانه یک مفهوم عام و گسترده است و از این رو با توجه به مخاطبان متنوع در درون و برون آن باید اقدام کرد، با اشاره به روحیه آگاهی بخشی، تخصص و دانش همکاران رسانه ای این حوزه، گفت: انتظار این است که کارهای رسانه‌ای پیوست تحلیلی داشته باشد تا هم برنامه های انجام شده به طور شفاف و روشن به مخاطب اطلاع رسانی شود و هم فضای علمی و هوشمندانه ای را ارائه دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز امیدواری کرد که این حوزه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خردمندانه و هوشمندانه به عنوان نرم‌افزار نظام اسلامی در حرکت تحولی خود در راستای انجام رسالت حوزوی اش با نگاه به گام دوم انقلاب به خوبی طی طریق کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان بر هماهنگی، همفکری و همراهی مجموعه حوزه خراسان به دور از عملکرد جزیره ای تاکید کرد و رصد فعالیت های رسانه ای این حوزه را لازم دانست و گفت که اطلاع رسانی ها حتی از طریق کانال های فضای مجازی، بروز و با هماهنگی بخش رسانه باید انجام شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha