پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد حسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان بحران خشکسالی را جدی توصیف کرد و گفت: درست است که با سد شهید شاهچراغی توانستیم از بحران عبور کنیم، اما بخش کشاورزی باید صرفه جویی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه دامغان با اشاره به بحران جدی آب و همچنین کارکرد سد شهید شاهچراغی در مواقع بحرانی، تاکید کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب شهرستان دامغان توانست از بحران کمبود آب به خوبی عبور کند.

وی با بیان اینکه مردم دامغان با رعایت مصرف آب در استان سمنان رتبه خوبی را از به دست آورند، افزود: بخش کشاورزی باید در بحث آب نیز صرفه جویی کند چون با کمترین مصرف آب در بخش کشاورزی تولید بیشتر را به همراه داشت از سوی دیگر باید گفت یکی از موضوعاتی که در بحث آب باید انجام شود این است که بهره وری آب اصلاح شود.

امام جمعه دامغان با تقدیر از خدمات عالمان دینی و نقش آنان در تربیت انسان‌ها گفت: انسان‌ها با گفتار خود انسان نساختند، بلکه با رفتار خودشان در تربیت انسان‌ها نقش آفرین بودند، لذا ضمن تقدیر از خدمات عالم دینی مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری برای مردم این شهرستان در طول عمر پر خیر و برکت وی، آئین تجلیل از خدمات این عالم فرزانه پنج شنبه هفته آینده به میزبانی آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان برگزار می‌شود.

رستمیان خاطرنشان کرد: آیت الله شیخ غلامحسین خیری از علمای قدیم دامغان بود که همواره نه تنها با گفتار بلکه با رفتار خود نیز انسان ها را ساخت و تقوا، اصرار به اجرای شریعت، امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از استفاده از بیت المال در زندگی این عالم برای همه درس بزرگی است.

امام جمعه دامغان در ادامه به ساخت زائرسرای استان سمنان در شهر مشهد مقدس پرداخت و گفت: سهم شهرستان دامغان از این زائر سرای هشت طبقه‌، ۱۶ سوئیت است که برای تکمیل آن نیازمند ورود خیران هستیم.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: با توجه به وجود سد شهید شاهچراغی و وضعیت مطلوب آن، از بحران کم آبی تابستان عبور کردیم و نیاز است تا در بخش کشاورزی نیز صرفه‌جویی در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از ابزار مدرن و بهره‌وری از میزان آب موجود، با کمترین مصرف بیشترین تولید را داشت.

امام جمعه دامغان به قابلیت های این شهرستان برای پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: وجود یک دانشگاه جامع در دامغان و قابلیت های فراوان، نشان می‌دهد این شهرستان قابلیت پذیرش ۱۰ هزار دانشجو را دارد، در حالی که پنج هزار دانشجو هم‌اکنون در واحدهای علمی این شهر مشغول به تحصیل هستند.

رستمیان اظهار کرد: موفقیت دانشگاه دامغان در کسب رتبه ۴۴ از ۵۸ دانشگاه کشور در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز یک موفقیت بزرگ است که به همین منظور از مسوولان دانشگاه، استادان و دانشجویان، تشکر می‌کنیم و به این افراد خداقوت می‌گوییم.

امام جمعه دامغان به پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه (س) دختر اباعبدالله اشاره کرد و گفت: این بانوی سه ساله، باب الحوائج است. مظلومیت ایشان نشان می‌دهد که در دشمن‌شناسی باید عمیق بود و دانست امروز هم پیروان معاویه و ابوسفیان با دشمنی علیه مسلمانان، در حق کودکان جنایت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha