جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: آیت الله شهید مدنی عالم عامل بودند و الگوی تمام عیار ائمه جمعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه کلیبر، گفت: آیت الله شهید مدنی عالم عامل بودند و الگوی تمام عیار ائمه جمعه هستند.

وی  ادامه داد: منشور روحانیت امام خمینی (ره)، دستورالعمل جامع برای ائمه جمعه است و باید همواره در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه تبریز افزود: تریبون نماز جمعه باید در خدمت مطالبات مردم باشد و امام جمعه مطالبه گر خواست مردم را به گوش مسئولان برساند. اخلاق مداری و رعایت ادب اصل مهمی از مطالبه گری در نماز جمعه است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه حمایت از عدالت خواهی از ویژگی‌های امام جمعه تراز انقلاب است و هیچ امام جمعه‌ای در استان نباید حمایت را از جوانان عدالت خواه دریغ کند، گفت: تبیین گفتمان رهبر انقلاب و هدایت جوانان برای گام برداشتن در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، اصلی ترین وظیفه امام جمعه است.

وی گفت: رفتار پدرانه و نگاه عادلانه به جریان‌های سیاسی و احزاب درون گفتمان نظام اسلامی طبیعت جایگاه امامت جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: غنای محتوای خطبه‌ها و استفاده از نکات کاربردی در جهت فرهنگ سازی و یا اصلاح انحرافات از ویژگی‌های یک امام جمعه تراز انقلاب است.

وی گفت: فرمانده قرارگاه فرهنگی باید جریان ساز باشد و جوانان انقلابی و بسیجی باید در به ثمر نشستن این جریان‌ها یاور امام جمعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha