جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه

حوزه/ معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید از نوآوری و خلاقیت حمایت شود، بر ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی میان طلاب نوآور و خلاق حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در جلسه تعامل با مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به ایده پردازی طلاب در زمینه فضای مجازی گفت: حمایت از ایده پردازی طلاب در عرصه های فضای مجازی، هنر و رسانه امری ضروری است و البته اعتقاد داریم که باید از انجام موازی کاری در این خصوص جلوگیری کنیم، اما حاضر به همکاری با مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه افزود: جلسات خوبی میان برخی از بخش های معاونت با مرکز ملی اشراق برگزار شده است که امیدواریم این جلسات موجب تولید ایده های خوب و حمایت لازم از آن ها شود تا شاهد نتایج خوب آن ها باشیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با پیشنهاد راه اندازی سامانه شتاب دهندگی، اظهار داشت: باید خود طلاب در مورد ایده ها قضاوت کنند یعنی به جای اینکه داورها را بیاوریم، باید کاری کنیم که ذهن افراد درگیر مقوله ایده پردازی ها هم بشود و اجازه بدهیم با کامنت و لایک و دیس لایک کردن شروع به ایجاد یک شبکه ارتباطی بین افرادی که از حوزه وارد عرصۀ نوآوری شده اند، صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: باید اجازه داد این رویداد و جریان نوآوری از این طریق گسترده تر شود و ببینیم چه میزان افراد علاقه مند به نوآوری با فهم های این حوزه وجود دارد و حتی اگر لازم بود بتوانیم یک اپلیکیشن طراحی کنیم که خود این کار، نوآورانه است و می تواند یک مدل جدیدی در فضای چگونگی شتاب دهندگی که خاص حوزه علمیه است، پدید بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با بیان اینکه ایده هایی همچون تولید اپلیکیشن های کاربردی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد که در صورت به نتیجه رسیدن می تواند خود ایده و الگویی برای همکاری بوده و حتی آورده مالی داشته باشد گفت: حاضریم با همکاری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت و همچنین قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی این مهم را به انجام برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گسترش این فضا هرچه بیشتر باشد به گفتمان نوآوری کمک می کند، فضای مجازی را کمک می کند تا شهر مجازی را در یک اِشل کوچکتر تنظیم کند و از طرفی تمرینی برای یک کار سه گانه بین معاونت مهر (مجازی، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت و میز تخصصی سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی هم می تواند باشد.

در این جلسه، مدیران کل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی به تبیین ظرفیت های همکاری و طرح سوالات خود در خصوص فعالیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha