پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: بیشترین  اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره وری منابع برای مناطق وقفی و محرومین است و در گذشته بیشتر جنبه‌ی تجاری و  مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات کارها را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، امروز در دیدار با محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین  اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره وری منابع برای مناطق وقفی و محرومین است و در گذشته بیشتر جنبه‌ی تجاری و  مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات کارها را پیش می‌بریم.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند در سطح کشور است، ادامه داد: در طول سنوات گذشته درآمدهای خوبی کسب کرده ایم اما باید این درآمدها را به سمت هدفمند کردن ببریم.

وی افزود: در بحث دانش بنیان‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید مواد غذایی، دانش تجهیزات پزشکی و الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سطح کشت اقداماتی را انجام می‌دهیم  که امیدواریم آیندگان ثمرات این کارها را ببینند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به دیدار با رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: ما به آقای رئیسی گفتیم که سازمان اوقاف می‌تواند در بحث تولید مسکن، اشتغال و همچنین امنیت، پیشران باشد.

وی همچنین با قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در تسریع امر واکسیناسیون و همچنین سفرهای استانی رئیس جمهوری گفت: تسریع واکسیناسیون و سفرهای استانی رئیس جمهور موجب بالارفتن میزان سرمایه اجتماعی شده و در بین مردم آرامش خاصی به وجود می‌آورد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مولدسازی، توجه به بهره وری و استفاده موثر از منابع اقدامات درس آموز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، گفت: تبریز و آذربایجان دیار خیّرین است.

پورمحمدی ادامه داد: کارهای خیر در زمان مختلف شکل‌های متفاوتی پیدا کرده و در کل موقوفات نشان دهنده‌ی فرهنگ والای ما در طول زمان بوده است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری اجتماعی را نیز هم مد نظر قرارداده و در قبرستانی که در یک منطقه محروم واقع شده با ایجاد کتابخانه و سالن ورزشی محیطی سالم برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است که در واقع نیت اصلی واقفین نیز همین بود که کودکان بتوانند در محیطی امن و سالم درس بخوانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فکر کار تولیدی در استان جاری و ساری شده است، متذکر شد: مردم این استان صنعتکران خوبی هستند و با ثروتی که در تبریز وجود دارد، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، چرا که بیش از چهار هزار واحد تولیدی در استان فعال هستند و صادرات ما به بیش از ۸۰ کشور جهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم فرهنگ کار خیر در جامعه رواج پیدا کند و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی دارای معادن زیادی است، از سازمان اوقاف می‌خواهیم نیز کمک کند تا بخشی از منابع به سمت معادن سوق پیدا کند.

پورمحمدی در پایان گفت: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون  روزانه ۲.۵ درصد از مردم استان، واکسینه می شوند  و امیدواریم با تداوم این روند شاهد کاهش ابتلا و مرگ و میر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha