سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اکرمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اکرمی تاکید کرد: دنیای امروز پیچیدگی های زیادی دارد، امروزه با دنیای عجیب و غریبی روبرو هستیم و برای ایمن ماندن از شرهای زمان حاضر، باید زمان شناس باشیم و درست انتخاب کنیم، و امام حسن مجتبی(ع) همه هنرشان این بود که زمان را به خوبی شناختند و با بهترین تدبیرها ظلم و ستم معاویه را برای همگان آشکار ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، در مراسمی که به مناسبت هفتم صفر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور اساتید، طلاب و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در دفتر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد، با اشاره به زندگینامه سراسر مجاهدت امام مجتبی(ع) گفت: امام حسن مجتبی(ع) ۷ سال در زمان حیات شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) زندگی کردند که بهترین دوران عمر حضرت بود، بعد از آن ۳۰سال با پدر و به همراه با سختی و رنج به سر بردند و ده سال هم بعد از پدر بزرگوارشان امیر المومنین(ع) زندگی کردند.


وی افزود: وقتی زندگی امام حسن مجتبی(ع) را مرور می کنیم می بینیم که فراز و فرودهای زیادی دارد، آن حضرت، زمان پیامبر(ص) بسیار عزیز بودند، هم برخوردشان نیکو و حسن بود هم اخلاقشان و هم سیمایشان حسن و نیکو بود.


عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان ساخت: امیرالمومنین(ع) در طول دوران ۲۵ ساله، خون دل خوردند و امام حسن(ع) شاهد این رنج پدر بودند و بعدها نیز امام مجتبی(ع) از فاتحان جنگ جمل و بقیه نبردها بودند.


سخنران این مراسم با اشاره به لزوم شناخت زمان، افزود: زمان را باید شناخت و مطابق با آن حرکت کرد، تاریخ را باید مطالعه کرد با تحلیل و نه فقط با تبیین یا تعلیم به تنهایی، همه ما بدانیم که اکنون در جهان چه می گذرد،  کسی زمان خود را به خوبی نشناسد چگونه می تواند تصمیم بگیرد تا ایمن بماند؟


وی با ذکر مثالی از وضعیت دنیای امروز، ابراز داشت: امروزه آمریکایی هایی که به ناحق۲۰سال افغانستان را اشغال کرده  و میلیاردها دلار خرج کرده بودند دست خالی از این کشور می روند و باید پرسید که این اشغال و تجاوز برایشان چه فایده ای داشته است؟


حجت الاسلام والمسلمین اکرمی تاکید کرد: دنیای امروز پیچیدگی های زیادی دارد، امروزه با دنیای عجیب و غریبی روبرو هستیم و برای ایمن ماندن از شرهای زمان حاضر، باید زمان شناس باشیم و درست انتخاب کنیم، و امام حسن مجتبی(ع) همه هنرشان این بود که زمان را به خوبی شناختند و با بهترین تدبیرها ظلم و ستم معاویه را برای همگان آشکار ساختند.


وی گفت: امام حسن مجتبی(ع) وقتی دیدند که یارانشان خیانت کرده اند و حتی ابن عباس نیز فریب خورده است، تصمیم گرفتند که از افتراق در جامعه اسلامی جلوگیری کنند و چنان تدبیری انجام دادند که معاویه خود جلو می آید و پیش دستی می کند و نامه ای به حضرت می نویسد که هر شرطی برای صلح می خواهی بنویس من امضا کنم و در واقع با این کار امام مجتبی(ع) حقانیت شیعه را ثابت کرده و معاویه را برای همیشه رسوا ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha