جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 978055
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
حجت‌الاسلام مهدی فاطمی منش

حوزه/ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: فعالیت‌ها در مساجد گسترده بود تا اینکه مهرواره اوج مطرح شد که اوج مهربانی و همدلی را نشان دهیم؛ حدود یک سوم مساجد به این طرح لبیک گفته اند.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی منش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در زابل، پیرامون برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی شهید حجت الاسلام بیاضی زاده ضمن مهرواره اوج اظهار داشت: از برگزاری این جلسات لذت بردیم، دغدغه ما این است که مسجد و امام جماعت را محور قرار دهیم همان طور که از صدر اسلام مسجد، محور بوده و باید سطح آن را ارتقاء دهیم و بیشتر تلاش کنیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل افزود: منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان است و هر شهرستان یک دفتر اداره تبلیغات دارد و ما در زابل هستیم.

وی بیان کرد: ۲۶ روحانی مستقر و ۲ امام محله داریم و در حدود ۸ روحانی در طرح هجرت حضور دارند و ۸۰ روحانی آزاد شامل شاغلین و ائمه جماعات وبومی ها و منبری ها فعال هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی منش عنوان کرد: در ادارات و نهادها روحانی زیاد داریم و جمع خوبی از روحانیون هستیم که هر ماه یک بار جلسه ای داریم و در ۴ ماه گذشته نیز جلسات در دل ادارت برگزار می‌شود تا ظرفیت شبکه تبلیغی ما را بدانند و ما هم معضلات و مشکلات را بدانیم و در رفع آن کمک کنیم.

وی در مورد مهرواه اوج و ارتقای نهضت کمک رسانی به مردم با محوریت مسجد خاطرنشان کرد: برنامه‌های مسجد محور در مهرواره اوج، بیش از قبل سازماندهی‌ می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ مسجد در شهر و ۶۰ مسجد در روستاها داریم که تعداد مساجد در سطح روستاها بالاست و ظرفیت مهمی به شمار می‌رود.

وی گفت: به مساجدی که روحانی دارند، برنامه‌هایی ارائه دادیم، البته نیمی از مساجد روحانی ندارد.

حجت‌الاسلام فاطمی منش افزود: هر مسجدی یک مسجد مجازی و یک گروه جهادی دارد که در توزیع بسته‌های معیشتی و رفع مشکلات مردم نقش دارند و در مواردی نیز هزینه‌های درمان را تأمین می‌کنند.

وی بیان کرد: شکل‌گیری مسجد مجازی و گروه‌های جهادی، در کمک‌رسانی و ارتقای خدمت مؤثر بود و با همراهی این ظرفیت‌ها، برنامه‌های مختلفی همچون افطاری در ماه رمضان و وساطت در دعواهای فامیلی با حضور ریش سفیدان و جلوگیری از آسیب‌هایی همچون طلاق داریم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل عنوان کرد: فعالیت‌ها در مساجد گسترده بود تا اینکه مهرواره اوج مطرح شد که اوج مهربانی و همدلی را نشان دهیم؛ حدود یک سوم مساجد به این طرح لبیک گفته اند.

حجت الاسلام فاطمی منش با اشاره به وحدت و برادری شیعیان و اهل سنت این منطقه، عنوان کرد: اهل سنت در زابل ۱۰ درصد جمعیت است در برخی از مناطق تا ۴۰ درصد می رسند. برادران اهل سنت زابل در مراسمات عزاداری اهل بیت(ع) شرکت و نذر هم می کنند؛ اهل سنت در سیستان اعتقادات‌شان شبیه ما است، توسل دارند و زیارت می روند و عزاداری می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha