شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولانا کلب جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: تمام زندگی مرحوم ابن علی در تعلیم علوم آل محمد و تبلیغ دین اسلام گذشت. وی مردی بسیار متواضع، خلاق و دلسوز بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند در پیامی بمناسبت درگذشت روحانی برجسته هندی گفت: حجت الاسلام والمسلمین ابن علی واعظ عالمی با کمال، شاعری بی نظیر و مبلغی برجسته بود. درگذشت وی یک ضایعه بزرگ برای شیعیان هند است که جبران آن بسیار دشوار است.

وی با اشاره به خدمات وی افزود: تمام زندگی مرحوم ابن علی در تعلیم علوم آل محمد و تبلیغ دین اسلام گذشت. وی مردی بسیار متواضع، خلاق و دلسوز بود. همچنان با موسسات مختلف در ارتباط بود و در پرورش دلهای تشنه دانش، حتی یک دقیقه را هم از دست نمی داد.

وی در ادامه اظهار داشت: مرحوم ابن علی همچنین مدیر حوزه علمیه مرحوم دلدار علی غفران بود و با طلاب بسیار مهربان بود. وی علاقه زیادی به شعر داشت. اشعار وی از علم، عمل و خودآموزی حمایت می کرد. آن مرحوم در علوم و هنرهای مختلف متخصص بود.

وی در پایان درگذشت غم انگیز مرحوم ابن علی را خدمت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، خانواده داغدیده و به شاگردانش تسلیت گفت.

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمین ابن علی واعظ، رئیس سابق سازمان مکاتب هند، دیروز در یکی از بیمارستان های دهلی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha