جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 978105
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
الفائق

حوزه/ طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در درس الفائق ۱ و ۲ شرکت کرده و در امتحانات کتبی آن قبول شوند از امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن امتحان شفاهی منظور می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، درس الفائق جایگزین کفایه نیست. اما اگر همراه کفایه یا خارج خوانده شود دارای مزایای زیادی است از جمله:

طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در درس الفائق ۱ و ۲ شرکت کرده و در امتحانات کتبی آن قبول شوند از امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن امتحان شفاهی منظور می گردد.

تبصره: طلاب موضوع بند ۱ در صورتی که تا قبل از نتیجه امتحانات الفائق ۱ و ۲ در امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه قبول شده باشند، مشمول امتیاز بند ۲ خواهند شد.

همچنین: طلاب درس خارج که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند از یک مصاحبه درس خارج اصول معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن مصاحبه منظور می گردد. و شرکت کامل در درس الفائق (یک سال تحصیلی) برای ایشان معادل یکسال شرکت در درس خارج اصول می باشد.

تبصره: منظور از محاسبه یک سال درس خارج اصول در ازای تحصیل در درس الفائق و جایگزینی نمره الفائق به جای نمره امتحان شفاهی خارج اصول، هر کدام از چهارسال درس خارجی است که شخص تا اعلام نتیجه امتحانات الفائق هنوز امتحان آن را نداده است.

امتیاز بعدی درس الفائق این است که تمامی امتیازات الفائق فقط مختص به طلابی است که درس الفائق ۱ و ۲ را گذرانده و در امتحان آن حداقل نمره ۱۲ را کسب نموده اند و لذا شرکت و قبولی در فقط یک بخش الفائق مشمول امتیازات نمی شود و  امتحانات الفائق تنها در دو بخش کتبی همراه با سایر امتحانات حوزه برگزار می شود.

همچنین: تنها کسانی از امتیازات درس الفائق بهره مند می گردند که به صورت رسمی از طریق سامانه پیشخوان اقدام به انتخاب واحدالفائق، نموده باشند و حضوری و مجازی بودن درس الفائق، همانند سایر دروس سطح و با همان قوانین می باشد.

همچنین:  امتیاز بعدی این درس این است که درس الفائق ۱ و ۲ مترتب بر هم نیست و به عنوان مثال طلاب محترم می توانند در یکسال نیم سال تحصیلی الفائق ۲ و نیم سال بعد الفائق ۱ را بخوانند.

گفتنی است: درس الفائق از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کل کشور امکان برگزاری رسمی را خواهد داشت و کلیه اساتیدی که در قم یا شهرستان ها از نظر بخش های ستادی و صفی آموزش حوزه های علمیه امکان تدریس رسمی کفایتین را دارا می باشند، می توانند این درس را برگزار نمایند. و همه شرایط تحصیل و امتیازات آن در سراسر کشور یکسان خواهد بود.

خاطر نشان می شود: طلاب جهت تهیه کتاب الفائق و شرح آن، باید به انتشارات حوزه های علمیه مراجعه نمایند. یا از سایت آن به صورت مجازی خرید کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha