جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استارت آپ

حوزه/ وبینار «تیم سازی و جذب همکار ویژه استارتاپ های فرهنگی» به همت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امین حقیقت نژاد فرمانده قرارگاه فرهنگی میثم تمار در وبینار «تیم سازی و جذب همکار ویژه استارتاپ های فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، در ابتدا به بیان تعاریف کار جمعی، تیمی، تشکیلاتی و گروهی و تفاوت میان آنها پرداخت.

وی موفقیت کار تیمی و تشکیلاتی را در گرو عمل به آیه ۳۲ سوره زخرف دانست و افزود: ریشه کار تیمی و تشکیلاتی در چیست و چه زمان موفق می شوند؟ اگر به این آیه دقت کنیم، عمل می شود.

این محقق، یادآور شد: هر انسانی که می خواهد یک تشکیلاتی را راه بیندازد و یک تیم قوی داشته باشد، باید به این سوال پاسخ دهد که تشکیلات من چه نیازی از مخاطبم را باید پاسخ دهد؟ برای جذب در تشکیلات یک سری موانع داریم که باید برطرف شود و این موانع بر اساس نیازها تحمیل شده است؛ پس عامل حرکت انسان ها، نیاز است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی میثم تمار، آرمان را اولین مانع در راه اندازی یک تشکیلات دانست و اظهار داشت: ترسیم مطلوبیت، دور از دسترس فرامادی است که ارزش هزینه کردن دارد. ترسیم مطلوبیت یعنی آن اتفاق برای فرد مطلوب و خوشایند باشد.

وی به تبیین تفاوت آرمان و مأموریت پرداخت و تصریح کرد: آرمان با مأموریت فرق دارد و به مأموریت جهت می دهد.

حجت الاسلام حقیقت نژاد با بیان این که انسان ها بر اساس آرمان ها وارد تشکیلات می شوند، افزود: جذب زیرساختی، جذبی است که بر اساس آرمان باشد؛ پس باید آرمان خیلی جذاب باشد. لذا برای تشکیل یک تشکیلات، آرمانش را درست کنیم.

وی یادآور شد: آرمان چند ویژگی را داراست: ترسیم داشته باشد، مطلوب باشد، در دسترس باشد و فرامادی باشد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی میثم تمار، معنویت را از مهمترین راه ها در کار تشکیلاتی عنوان کرد و تصریح کرد: در برابر کسانی که آرمان را قبول دارند، ولی می گویند دست نیافتنی است، باید مراقب باشید که شما را ناامید نکنند و برای این مدل انسان ها هدف کوتاه و کوچک را ترسیم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha