جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی عباسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی  پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است:

اساتید و همکاران ارجمند و دانش‌پژوهان عزیز و اصحاب تعلیم و تربیت المصطفی

با گرامیداشت سال جدید تحصیلی، که سرفصلی تازه از حرکت کاروان علمی بزرگ المصطفی است، سلامت و توفیق روزافزون همه شما را از خدای بزرگ مسألت دارم.

این سال تحصیلی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که تحولات و حوادث مهمی در جهان و منطقه ما رقم خورده است و فعالیت‌های آموزشی همچنان تحت تأثیر بیماری نو پدید کرونا قرار دارد. بی‌شک، این برهه از زندگی بشر نیز مرحله‌ای از مراحل ابتلا و امتحان انسان و در ذیل مشیت و حکمت بالغه الهی است.

امیدواریم که با همت و تلاش شما و در سایه عنایات خداوند کریم، از این شرایط خاص و دشوار هم با موفقیت عبور کنیم.

فرصت آغاز سال تحصیلی را مغتنم شمرده، نکاتی را تقدیم می‌کنم:

۱. توجه به حفظ سلامت طلاب عزیز، به ویژه در شرایط خاص کنونی، در اولویت همه امور قرار دارد و لازم است مسئولان محترم واحدهای آموزشی و نمایندگی‌ها، با همکاری بخش‌های مربوط در سازمان مرکزی با جدیت تمام به این موضوع اهتمام ورزند.

۲. آموزش غیرحضوری هر چند نمی‌تواند به طور کامل اهداف علمی و تربیتی را تأمین کند، ولی اگر به درستی شناخته و به کار گرفته شود، می‌تواند بخش اعظمی از این خواسته‌ها و اهداف را پوشش دهد. بحمدالله المصطفی در این مدت توانسته است با استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی کارآمد و برنامه‌ریزی مناسب و همکاری اساتید و دانش‌پژوهان عزیز، توفیق چشمگیر و کم‌نظیری در ارائه دروس غیرحضوری و برخط داشته باشد. ضرورت دارد نسبت به توسعه این ظرفیت به گونه‌ای که اساتید و طلاب گرامی بتوانند به بهترین نحو ممکن از آن بهره‌مند شوند، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

۳. توسعه سامانه‌ها جهت ارائه آسان‌تر و سریع‌تر خدمات و تسهیلات به دانش‌پژوهان و خانواده‌های گرامی آنها در وضعیت کنونی باید در دستور کار مسئولان و مدیران قرار گیرد.

۴.  تربیت اخلاقی و تزکیه نفوس به عنوان روح حاکم بر تمامی آموزش‌های المصطفی در نظر گرفته می‌شود؛ از این رو، اجرایی‌سازی نظام‌نامه تربیتی با همکاری بخش‌های مختلف در صفوف و سازمان مرکزی باید به جدّ دنبال شود و دروس اخلاق به ‌صورت ویژه مورد اهتمام قرار گیرد.

۵. توجه به خانواده‌های دانش‌پژوهان عزیز از جهات مختلف، به ویژه از جهت تعالی فرهنگی، از اموری است که واحدهای مسئول باید با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی و بیرونی در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

۶.  آرمان بلند انقلاب اسلامی یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به ‌عنوان منشور این آرمان، سرلوحه تمامی برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها و اقدامات المصطفی است. انتظار می‌رود طرح جامع تحول نظام آموزشی المصطفی، که از راهبردی‌ترین برنامه‌های مجموعه محسوب می‌شود، با سرعت و جدیت و با ملاحظه این هدف والا دنبال شود.

۷.  در پایان، ضمن تقدیر و سپاس از اساتید و همکاران عزیز، که علی رغم دشواری‌ها و تنگناها، مجاهدانه و مخلصانه در این نهاد مبارک و مسیر نورانی خدمت می‌کنند، همگان را به توجه به ذکر و یاد خدای متعال و تلاش و کوشش در جهت ارتقای تراز علمی المصطفی به ‌عنوان میراث‌دار حوزه علمیه کهن و استوار در عرصه بین‌الملل سفارش می‌کنم.

علی عباسی

قم – شهریور ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha